مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: فاز نخست متروی قم در حوزه مهندسی ۹۰ درصد پیشرفت، ساخت ۹۹ درصد و حوزه تامین تجهیزات ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز اول حدود ۹۶ درصد است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: فاز نخست متروی قم در حوزه مهندسی ۹۰ درصد پیشرفت، ساخت ۹۹ درصد و حوزه تامین تجهیزات ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز اول حدود ۹۶ درصد است.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمد رضا انگشت باف در جلسه هیئت مدیره سازمان قطار شهری قم که با حضور استاندار و شهردار قم برگزار شد اظهار کرد: پروژه خط یک قطار شهری قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر از مسجد جمکران تا قلعه کامکار طراحی شد که در دو فاز اجرایی در حال انجام است.

وی افزود: فاز نخست از اواخر سال گذشته آماده تست گرم و راه‌اندازی بود و فاز دوم که از اواسط سال گذشته وارد مسائل اجرایی مثل برگزاری مناقصه تونل، ایستگاه A6 و قرارداد سیگنالینگ شده است که حدود ۲ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون قرارداد اجرایی برای فاز دو بسته شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد در خط یک مترو ۲۷۳ میلیون یورو به علاوه ۴۴۶ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی فاز اول یک اجرای کامل تونل ۱۰ کیلومتری مکانیزه و ۲.۵ کیلومتر تونل NATM است که از گذشته اجرا شد.

از ۶ ایستگاه تعداد ۲ ایستگاه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد هستند که شامل ایستگاه کشاورز و ایستگاه مطهری می‌شود.

انگشت باف تصریح کرد: چهار ایستگاه باقی مانده نیز به طور متوسط ۷۰ درصد پیشرفت داشتند که ایستگاه‌های عبوری محسوب می‌شوند، همچنین در حوزه مهندسی ۹۰ درصد پیشرفت، ساخت ۹۹ درصد، حوزه تأمین تجهیزات ۹۰ درصد که در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز اول حدود ۹۶ درصد است.