غلامرضا جانقربان در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به موضوع جمعآوری ریل راهآهن در محدوده شهر اظهار داشت: مطالعات جمعآوری ریل راهآهن ایستگاه محمدیه در حال انجام است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به بررسی انتقال بار تردد ریلی ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران افزود: پیشنهاد این است که با حذف […]
غلامرضا جانقربان در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به موضوع جمعآوری ریل راهآهن در محدوده شهر اظهار داشت: مطالعات جمعآوری ریل راهآهن ایستگاه محمدیه در حال انجام است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به بررسی انتقال بار تردد ریلی ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران افزود: پیشنهاد این است که با حذف ایستگاه محمدیه یک هاب مسافری در ایستگاه جمکران ایجاد شود که مدهای حمل و نقلی دیگر مانند خط A مترو، BRTو اتوبوس و حملونقل عمومی به آن متصل شود.
جانقربان با اشاره به شرایط سخت مسافران ایستگاه محمدیه برای دسترسی به هسته مرکزی شهر تصریح کرد: خط قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان هم که در ایستگاه A مترو کریدور شرقی مسجد مقدس جمکران توقف خواهد داشت که ازآنجا مسافران به خط A مترو میتوانند دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به انجام مطالعات جابهجایی ایستگاه محمدیه در استان تأکید کرد: عملاً ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی شهر تا مقطع مسجد مقدس جمکران کاملاً متروکه ست و باید جمعآوری شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به حذف بار حملونقلی از این مسیر تصریح کرد: اتفاقات خوبی در راستای جمعآوری ریل افتاده است و در سالهای گذشته هم قطارباری و هم قطارمسافری از این مسیر تردد داشت اما قطار باری ۱۲ سال است که تردد ندارد و عبور قطار مسافری هم حدود ۸ سالی است از این مسیر منتفی شده است.
جانقربان با اشاره به اقدامات شهرداری در رابطه با بهسازی مسیرهای ریل راهآهن نیز تأکید کرد: یک سری اقداماتی از سوی شهرداری در سمت جنوب خیابان رسالت انجامشده و آلودگیهای صوتی محدوده ریل راهآهن کمتر شده است اما آلودگیهای زیستمحیطی همچنان وجود دارد.
Tuesday, 26 November , 2024