رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: مجموع صرفه‌جویی ارزی حاصل از سیاست‌های بومی‌سازی ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش پردیسان آنلاین، رئیس هیأت عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بومی‌سازی و با نگاه به چشم‌انداز سند توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، باید برنامه ریزی دقیقی برای بومی‌سازی و توسعه صنایع معدنی در کشور – به عنوان سیاست پیش رو -، انجام شود.

وی با اشاره به راهبری این سازمان برای بومی‌سازی، گفت: ۸۳۸ میلیون دلار از رقم فوق، در سال ۱۴۰۲ توسط واحدهای زیرمجموعه و تابعه این سازمان به ثبت رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و سیاست‌های وزارت صمت و ایمیدرو است.

وی یادآور شد: ایمیدرو سالانه اقدام به هدفگذاری کمی برای صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی در بخش تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و همچنین طرح‌های توسعه کرده و برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی توسط شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه را رصد و پایش می‌کند.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو همچنین به نیاز معادن کشور به دامپتراک اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های رو به رشد معادن در نظام جمهوری اسلامی و آینده معدنکاری در ایران، ضروری است که گزارش فنی و اقتصادی و برنامه‌ای دقیق برای تأمین، ساخت داخل و بومی‌سازی دامپتراک ارائه شود.

وی تاکید کرد: انسجام در تصمیم‌گیری، یکپارچگی و هماهنگی میان شرکت‌ها و بخش معدن کشور، اصول اولیه این طرح باشد به گونه‌ای که بتوان ضمن همکاری با شرکت‌های خارجی در تأمین این ماشین‌آلات، زمان بندی مناسبی برای اجرای برنامه تهیه شود.

معاون وزیر صمت، با یادآوری اینکه تاکنون بومی‌سازی در دامپتراک ۶۰ تنی انجام شده، نحوه عملی شدن عمق ساخت داخل و همچنین استفاده از توان و ظرفیت‌های داخل کشور را مورد تاکید قرار داد.