چرخه پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تا زمانی که پیام شهروندان به نتیجه برسد ادامه خواهد داشت و بهنوعی میتوان گفت امکان بازماندن پیام شهروند وجود ندارد و باید به هر نحوی که شده پیام بسته و خاتمه یابد.
چرخه پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تا زمانی که پیام شهروندان به نتیجه برسد ادامه خواهد داشت و بهنوعی میتوان گفت امکان بازماندن پیام شهروند وجود ندارد و باید به هر نحوی که شده پیام بسته و خاتمه یابد.
به گزارش پردیسان آنلاین، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم در سالهای گذشته توانسته جای پای مطلوبی بین شهروندان و مدیران شهری باز کند و امروزه نقش این سامانه در رفع مشکلات شهری بر هیچکسی پوشیده نیست.
اما ثبت پیام، پیگیری، بازخورد و نتیجه تماسهای مردمی در این سامانه به چه صورت است؟ بعد از تماس شهروندان با این سامانه، توسط کاربران سیستم ثبت خبر شهروندان انجام میشود و پسازآن پیامها به واحد اجرایی برای پیگیری و انجام ارجاع میشود.
نتایج پیگیری و فعالیتها به واحد بازخورد ارجاع میشود که این واحد در تماس با شهروندان رضایت یا عدم رضایت آنها را در مورد پیامهای آنان ثبت میکند که اگر همراه با رضایت باشد که پیام خاتمه مییابد.
اما از در تماس با شهروندان، آنان عدم رضایت داشته باشند پیام به واحد پیگیری ویژه ارجاع میشود که در این واحد بهصورت میدانی، پیام و بیان مشکلات شهروندان موردبررسی قرار میگیرد که اگر تأییدیه شهروندان باشد خاتمه و اگر مجدد با عدمتأیید همراه باشد به واحد اجرایی برای پیگیری و رفع ارجاع میشود.
این چرخه پیام تا زمانی که پیام شهروندان به نتیجه برسد ادامه خواهد داشت و بهنوعی میتوان گفت امکان بازماندن پیام شهروند وجود ندارد و باید به هر نحوی که شده پیام بسته و خاتمه یابد.
برای ارزیابی درونسازمانی نیز، اگر پیام بیشازاندازه باز بماند برای منطقه یا سازمان موردنظر نمره منفی ثبتشده و در ارزیابیهای سازمانی مورد توجه قرار میگیرد که همین موضوع سبب رقابت درونی بین بخشهای مختلف برای کسب رتبه بالای رضایتمندی شهروندان شده است.
شاید جالب باشد که پیامهای خدماتی در ۲۴ ساعت، فنی و عمرانی ۴۸ ساعت و شهرسازی ۷۲ ساعته باید تعیین تکلیف و به شهروندان گزارشی در رابطه به آن ارائه شود.
گفتنی است، این در شرایطی بوده که برخی پیامها بهویژه در حوزه عمرانی و یا حتی شهرسازی مانند آسفالت، ساخت تابلو، تعمیرات، جدولگذاری، کمیسیون ماده ۱۰۰، ساخت بوستان و…. زمانبر بوده و شاید نتوان در بازه زمانی مشخصشده جواب قطعی به پیام شهروندان ارائه داد.
در مجموع، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قم در تلاش است که بتواند با همکاری بخشهای مختلف شهرداری و همراهی شهروندان نقشی مهم در رفع نارساییها و مشکلات شهری در حوزههای مختلف باشد.
Friday, 22 November , 2024