علیرضا خاکی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به بازنگری در اجرای پروژه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: افزایش تحققپذیری و فرصتهای سرمایهگذاری در این پروژه که درنتیجه بازنگری در آن ایجاد شد، امکان شروع پروژه را از ابتدای سال آینده برای شهر قابل تحقق میکند. مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی […]
علیرضا خاکی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به بازنگری در اجرای پروژه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: افزایش تحققپذیری و فرصتهای سرمایهگذاری در این پروژه که درنتیجه بازنگری در آن ایجاد شد، امکان شروع پروژه را از ابتدای سال آینده برای شهر قابل تحقق میکند.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر افزود: با این بازنگری درصدی از سطح ساختوساز را کاهش دادیم و ازاینجهت به تحققپذیری نزدیکتر شد و از طرفی هم پروژه را به سمتی بردیم که از روشهای سرمایهگذاری و هم از منابع داخلی شهرداری بتوانیم برای پیشبرد پروژه استفاده کنیم.
خاکی یکی از اصلیترین اهداف پروژه بست شرقی حرم را رفع مشکل در اتصال بلوار پیامبر اعظم(ص) به حرم مطهر عنوان کرد و افزود: دسترسی به حرم در سه سمت دیگر با پروژههایی که در سالهای اخیر اجرایی شده، ایجادشده اما در سمت شرق از میدان معلم تا حرم بلاتکلیف است.
وی بابیان اینکه حل کردن اتصال پیاده و سواره به حرم در این پروژه اولویت است، تأکید کرد: برای ضمانت اجرای بیشتر پروژه فرصتهای سرمایهگذاری را در آن دیدهایم و از دیگر ویژگیهای طرح جدید قابلیت فازبندی آن است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر بابیان اینکه طرح موجود تا نقشههای فاز دو اجرایی است، تأکید کرد: مدیریت شهری در این دوره میتواند تصمیم بگیرد که با چه روشی وارد اجرا بشود؛ این طرح از ایدهپردازی گذشته است و به اجرای ایدهها پرداخته است.
خاکی بر ضرورت تحققپذیری طرح تأکید کرد و گفت: ازآنجاییکه پروژههای اطراف همه ساختهشده، هر اقدامی در این محدوده منوط بر این است که خودش را با بقیه پروژههای اطراف هماهنگ کند.
وی با اشاره به حساسیت ویژه این طرح، افزود: تنها قسمتی از شهر که بیشترین مصوبات کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی را دارد همین پروژه بست شرقی حرم است که ۷ مصوبه نیز دریافت کرده است که همه این طرحها به لحاظ ایده پردازی مشکل نداشته اما به لحاظ تحققپذیری مشکل دارد.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر به نقشآفرینی سایر دستگاهها در این طرح هم اشاره کرد و گفت: در هنگام تهیه طرح کمیسیونی اعم از قسمتهای مختلف تصمیمگیر در شهرداری مانند حوزه ترافیک، شهرسازی، فنی، عمرانی و سرمایهگذاری شهرداری و از بیرون شهرداری آستانه، راه و شهرسازی و استانداری تشکیلشده است که در مرحله طراحی همه مشارکت داشتند و در زمان اجرا بر اساس نیاز برای دستگاهها نقش تعریف میشود.
Friday, 22 November , 2024