سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷٫۵ کیلومتر، شامل ۲ خط مسیر تونلی در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد.

تکمیل بیش از ۱۷ کیلومتر زیرسازی و روسازی خطوط ریلی/پروژه مترو قم، الگوی موفق تکیه‌بر توان داخلی

تکمیل بیش از 17 کیلومتر زیرسازی و روسازی خطوط ریلی/پروژه مترو قم، الگوی موفق تکیه‌بر توان داخلی

سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷٫۵ کیلومتر، شامل ۲ خط مسیر تونلی در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد.

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، معینی با اشاره به اقدامات در حوزه فنی و اجرایی در پروژه مترو قم اظهار داشت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷٫۵ کیلومتر، شامل ۲ خط مسیر تونلی به طول حدود ۱۲ کیلومتر تا بعد از ایستگاه میدان شهید مطهری و همچنین حدود ۵٫۵ کیلومتر خط ریلی در دپو انجام گردیده است.
 وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت داخلی در تولید سوزن و کراس آور و همچنین ادوات روسازی مسیر، در این پروژه صورت گرفته که از ظرفیت بخش فنی و دانشگاهی جهت پیشبرد مطالعات استفاده‌شده است، افزود: در این راستا ساخت سوزن‌ها و کراس آور ها و همچنین بخش تکه مرکزی آن‌ها به‌طور کامل توسط شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان انجام‌شده است.
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ متر خط سوله پارکینگ در یک بازه زمانی ۵ ماهه اجرا شده است که از این حیث سازمان قطار شهری قم، دارای یک رکورد در سطح کشور است.
انتهای پیام/


منبع مطلب: واحد خبر سازمان قطار شهری

https://qom.ir/rcNQ