اعضای کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه ۱۳۷ شهرداری قم بازدید کردند.

اعضای کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه ۱۳۷ شهرداری قم بازدید کردند.

به گزارش پردیسان آنلاین، اعضای کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم به همراه رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه ۱۳۷ شهرداری قم بازدید کردند.

مدیرسامانه ۱۳۷ شهرداری قم در جلسه بازدید کمیته نظارت شورای اسلامی شهر قم از سامانه ۱۳۷ که با حضور برخی از اعضای کمیسیون حقوقی شورا و هیئت نظارت شورای اسلامی شهر در مرکز این سامانه برگزار شد، اظهار داشت: تعداد کل تماس های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم از ابتدای سال تاکنون ۲۲۲ هزار پیام بوده است.

تعداد ۱۵ اپراتور به صورت شبانه روزی در این مرکز درحال کار هستند که از این تعداد ۶ نفر در شیفت بعدازظهر، یک نفر شیفت شب و هشت نفر نیز صبح تا ظهر در حال فعالیت و ثبت پیام هستند.

محمد خلج با بیان اینکه قریب به ۱۲۰ تماس در طول روز توسط هر نفر پاسخ‌دهی می‌شود، گفت: تعداد بازخوردها به پیام شهروندان تقریبا از ۱۳۰ تا ۲۵۰ بازخورد توسط هر اپراتور است، همچنین درطول سال ۱۴۰۲ نیز ۴۰۳ هزار پیام در این سامانه ثبت شده است.

مدیرسامانه ۱۳۷ شهرداری قم ادامه داد: ۸۰ درصد پیام های مردمی در این سامانه مربوط به خدمات شهری است که شامل نظافت معابر، عدم جمع آوری زباله، لایروبی رود، جمع آوری موش، پاکسازی جوب، جمع آوری خاک و نخاله و جمع آوری سگ‌های ولگرد می‌شود.

خلج افزود: گزارش‌های آماری سامانه ۱۳۷ به صورت منظم استخراج شده و با بازه‌های زمانی مشابه مقایسه می‌شود تا وضعیت رضایت مردم از خدمات شهرداری قم سنجیده شود، به عنوان مثال برای نظافت معابر در شهریور ماه سال جاری تعداد ۹۱۱ پیام گزارش شده که نسبت به مرداد ۵ درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم از معدود کلانشهرهایی است که کل پیام‌های مردمی در سامانه ۱۳۷ را در فرایند بازخورد قرار می‌دهد، گفت: حتی در تهران تنها موضوعات خیلی مهم را به شهروند اطلاع می‌دهند اما در قم این کار به طور کامل انجام می‌شود.