به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک با اشاره به طول عمر ناوگان اتوبوسرانی شهری قم، اظهار داشت: عمر ناوگان اتوبوسرانی حدود ۱۰ سال است ولی اتوبوس‌هایی که اورهال یا نوسازی شده به‌طور تقریبی نو می‌شود و انگار همه‌چیز را صفر کردیم که به مدت پنج سال می‌توان به‌عنوان اتوبوس نو استفاده شود. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی […]

به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک با اشاره به طول عمر ناوگان اتوبوسرانی شهری قم، اظهار داشت: عمر ناوگان اتوبوسرانی حدود ۱۰ سال است ولی اتوبوس‌هایی که اورهال یا نوسازی شده به‌طور تقریبی نو می‌شود و انگار همه‌چیز را صفر کردیم که به مدت پنج سال می‌توان به‌عنوان اتوبوس نو استفاده شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم با بیان اینکه اگر بخواهیم عمر واقعی اتوبوس‌های شهری را حساب کنیم بین سه تا چهار سال عمر مفید اتوبوس‌ها است، ابراز کرد: شهر قم جزء شهرهای نخست کشور در زمینه نوسازی است که توانستیم عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را پایین آوردیم.

نیک یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه حمل‌ونقل پاک به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته انجام‌شده که ازجمله آن می‌توان به خرید ۱۰۲ دستگاه اتوبوس در سال‌های گذشته اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر اتوبوس‌های ملکی شهرداری نبود با افزایش چند برابری قیمت قطعات و شیوع کرونا با مشکل حمل‌ونقل مواجه می‌شدیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: امروز شاهد این هستیم که دولت هزینه‌ها را نمی‌دهد و کمک‌هایی که وعده می‌دهد در عمل اتفاق نمی‌افتد و تمام بار روی دوش مردم و سازمان اتوبوسرانی است.

نیک گفت: قرارداد واگذاری ۵۳ دستگاه اتوبوس نیز در حال انجام است که اگر اضافه شود، تا پایان سال آینده ۳۰۰ اتوبوس ملکی را در شهر به‌صورت فعال داریم که این برای میان‌مدت کافی است.