به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) از مهمترین شاخص های ارزیابی فعالیت بانک هاست و بهبود آن در بانک ملی ایران طی سالهای اخیر به طور جدی در دستور کار بوده است.بررسی اطلاعات مالی بانک ملی ایران در پایان سال ۱۳۹۹ […]

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) از مهمترین شاخص های ارزیابی فعالیت بانک هاست و بهبود آن در بانک ملی ایران طی سالهای اخیر به طور جدی در دستور کار بوده است.
بررسی اطلاعات مالی بانک ملی ایران در پایان سال ۱۳۹۹ حاکی از این است که (NPL) این بانک روند نزولی چهار سال گذشته را حفظ کرده است.
روند کاهشی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران باعث کاهش کل این نسبت در نظام بانکی نیز شده است، چرا که بخش زیادی از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ها بر عهده این بانک است.
تلاش برای وصول مطالبات معوق و نیز ارائه تسهیلات جدید با رعایت قوانین ابلاغی به همراه دریافت وثایق و تضامین معتبر به کاهش این نسبت منجر شده است.