احمد اسکندری نسب روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز این استان در طرح نماد آموزش دیده اند افزود: از ابتدای اجرای طرح نماد تاکنون ۱۳۰ مدرسه با ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز آموزش های لازم را فرا گرفته اند. وی […]

احمد اسکندری نسب روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز این استان در طرح نماد آموزش دیده اند افزود: از ابتدای اجرای طرح نماد تاکنون ۱۳۰ مدرسه با ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی تصریح کرد: طرح نماد به نوعی بیانگر تعامل خانواده و نظام تعلیم تربیت است و باید توجه به خانواده به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیش از پیش در برنامه ریزی ها مورد عنایت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اجرای طرح نماد نیازمند همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی و به نوعی مجموعه ای نظام یافته از خدمات مختلف شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت روانی و اجتماعی دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه پیشگیری باید از مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت آغاز شود اظهار داشت: افراد زیر ۱۸ سال سن جامعه هدف طرح نماد هستند و معتقدیم مداخلات اجتماعی باید به شکل مدرسه محور، خانواده محور و جامعه محور باشد.

اسکندری نسب ادامه داد: اجرای نظام مراقبت از دانش آموزان در دستور کار قرار دارد لذا بر این اساس به کودکان در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها در قالب فراگیری مهارت های زندگی آموزش ارائه می شود و دانش آموزان در معرض آسیب، شناسایی می شوند و آموزش آنها در دستور کار قرار می گیرد.

وی گفت: ۷۰۰ مدرسه کرمان در اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره ای توسط میز نماد ثبت شده و میز نماد در شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دسترسی نداشتن به اینترنت در روستاها، اندک بودن اعتبارات و نبود زیرساخت های لازم از جمله چالش های اجرای طرح نماد در استان کرمان است.