در پیام محمّدجواد فـــدائی که روز شنبه انتشار یافت ، آمده است: نگاهی به تاریخ هرودوت، نقش بی‌بدیلِ ایرانیان در تعریف شبکه‌های ارتباطی در جهان تاریخی را نشان می‌دهد. در جهان امروز هم سابقۀ عضویت ایران در «اتحادیۀ تلگراف بین‌المللی» بیانگر جایگاه مهمّ ارتباطات در فرهنگِ ماست. جلوه‌گری روز ملّی ارتباطات و روابط عمومیِ در تقویم […]

در پیام محمّدجواد فـــدائی که روز شنبه انتشار یافت ، آمده است: نگاهی به تاریخ هرودوت، نقش بی‌بدیلِ ایرانیان در تعریف شبکه‌های ارتباطی در جهان تاریخی را نشان می‌دهد. در جهان امروز هم سابقۀ عضویت ایران در «اتحادیۀ تلگراف بین‌المللی» بیانگر جایگاه مهمّ ارتباطات در فرهنگِ ماست. جلوه‌گری روز ملّی ارتباطات و روابط عمومیِ در تقویم ملّیِ ایران نیز این مهم را تأیید می کند.

روابط عمومی به عنوان بال قدرتمندِ هر سازمان و به مثابه یکی از ارکانِ مدیریت، جایگاهِ توسعه و تحکیم روابط بین مردم و دولت است و نقشی بلامنازع در ایجاد تفاهمِ اجتماعی و افزایشِ اعتماد عمومی با تکیه بر صداقت دارد. این نهاد با تلفیقِ علم و مهارت و با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای ارتباطی و با این روی‌کرد که «آگاهی حقّ مردم است» به افزایش آگاهی عمومی از عمل‌کردِ دولت کمک می‌کند. 
موضوع گلوبالیسم و تحوّلات جهانِ پساکرونا در حوزه‌هایِ مختلف، هم‌سویی هر چه بیشتر جامعۀ اطّلاعاتی و شبکه‌های ارتباط با مردم با تحوّلاتِ فزایندۀ فن‌آوری‌های ارتباطی را می‌طلبد. جدّ و جهد روابط عمومی‌هایِ ایران و کرمان، با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی ایران،  باید در این راستا باشد. پرهیز از یکسویه‌نگری، دانش‌محور بودن، استفادۀ تلفیقی از مدل‌هایِ اقتصادِ سیاسی، تأثیر رسانه‌ای و مدلِ فرهنگی، توجّه به مخاطب عام و نیز در نظرگرفتن گفتمانِ انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وجوه در کارآمدیِ روابطِ عمومی‌هاست. 
هماهنگی با سرعتِ تحوّلات ارتباطی و فن‌آورانه، برقراری ارتباط دو سویه و تعاملی بین مسئولان و مردم، داشتنِ ارتباط مؤثر با رسانه‌ها، هم‌اندیشی با اهالی رسانه، نخبگان و اقشار مختلف جامعه، ایفای نقش راهبردی و مشاوره‌ای، توجّه به روابط سازمانی، داشتن برنامۀ منسجم برای شرایط عادی و بحران، افکارسنجی و پژوهش، تولیدِ محتوای مناسب و متنوّع، آموزش مستمر، حضور فعّال در رسانه‌های اجتماعی، نقدپذیری و ارتباط با مردم از راه‌های مختلف، تبیین خدمات دولت و اقناع افکارعمومی می‌تواند روابط عمومی‌ها را به واحدهایی پویا، هوشمند و تأثیرگذار تبدیل کند. 
اینجانب ضمن تقدیر و تشکّر از همۀ تلاشگران عرصۀ ارتباطات و روابطِ عمومی و تبریک به همۀ آن عزیزان، امیدوارم در سالی که از سویِ مقام معظّم رهبری، سال جهشِ تولید نامگذاری شده است، روابط عمومی‌ها بتوانند جامعه و دولت را در نیل به اهداف خود یاری کنند.