به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سعید اکبری» اعلام کرد: تاکنون ساعت کاری بسیاری از فرودگاه‌های کشور با حجم پرواز و تعداد نیروی انسانی آنها متناسب نبوده است. بحران کرونا و کاهش ساعت کاری نیروهای انسانی شاغل در فرودگاه‌ها فرصتی شد تا برای منطقی‌سازی ساعت کار فرودگاه‌ها برنامه ریزی کنیم تا […]

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سعید اکبری» اعلام کرد: تاکنون ساعت کاری بسیاری از فرودگاه‌های کشور با حجم پرواز و تعداد نیروی انسانی آنها متناسب نبوده است. بحران کرونا و کاهش ساعت کاری نیروهای انسانی شاغل در فرودگاه‌ها فرصتی شد تا برای منطقی‌سازی ساعت کار فرودگاه‌ها برنامه ریزی کنیم تا ضمن صرفه جویی انرژی و برطرف شدن مشکل کمبود نیرو، سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کنیم.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با اجرای این طرح محدودیتی در فعالیت فرودگاه‌ها ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد: این طرح از اول خرداد در فرودگاه‌های مشمول اجرا می‌شود و مشتریان این فرودگاه‌ها باید برای استفاده از خدمات در غیر زمان کاری تعیین شده، ۷۲ ساعت قبل درخواست بدهند.

«محمد امیرانی»، معاون عملیات هوانوردی نیز در این جلسه هدف از اجرای این طرح را متناسب کردن ساعت کاری فرودگاه‌ها با تعداد پروازها و نیروی انسانی با معیار قراردادن یک ماه گذشته عنوان کرد و گفت: این طرح با رعایت الگوی مادی و اقتصادی و مدیریت نیروی انسانی در فرودگاه‌هایی که دارای کمتر از ۱۴ پرواز برنامه ای در هفته هستند، اجرا می‌شود.

امیرانی توضیح داد: براساس این طرح، ساعت کار فرودگاه‌های سیرجان، جیرفت، زابل، سبزوار، سنندج، لامرد، ابوموسی، بندرلنگه، خرم آباد، شهرکرد، جهرم، سهند، زنجان، یاسوج، رامسر، کلاله، رفسنجان، سراوان، بجنورد، پارس آباد، بم، نوشهر، طبس، همدان، اراک، سمنان، سرخس، شاهرود، خوی، ایرانشهر بر اساس تقاضای پرواز است و فرودگاه‌های ارومیه و ایلام، گرگان، لار، بیرجند، دشت ناز ساری، رشت و اردبیل نیز ساعت کار مشخصی دارند و در غیر ساعت کاری باید بر اساس اعلام درخواست ها فعالیت کنند.