محمدرضا حیدری ظهر سه‌شنبه همزمان با “هفته معلم” در جریان بازدید از دبیرستان مجازی در مشهد افزود: با این وجود فضای تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست بطوری که هم‌اینک با وجود محدودیتهای ناشی از بحران اپیدمی کرونا نیز معلمان و فرهنگیان سختکوش و متعهد از هر فرصتی برای ادای رسالت خود استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: با […]

محمدرضا حیدری ظهر سه‌شنبه همزمان با “هفته معلم” در جریان بازدید از دبیرستان مجازی در مشهد افزود: با این وجود فضای تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست بطوری که هم‌اینک با وجود محدودیتهای ناشی از بحران اپیدمی کرونا نیز معلمان و فرهنگیان سختکوش و متعهد از هر فرصتی برای ادای رسالت خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با این وجود اراده جامعه به ویژه فرهنگیان و نیز احساس مسئولیت دانش‌آموزان راههای جدیدی را باز کرد تا کاستی تحمیلی از این شرایط خاص در فضای تعلیم و تربیت جبران شود. 

رییس شورای شهر مشهد گفت: جهت نگاه معلمان بر توسعه، رشد و پیشرفت دانش‌آموزان متمرکز است و این رویکرد برای آنها بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. 

وی افزود: “روز معلم” فرصت مغتنمی است تا از تلاشهای بی‌بدیل قشر زحمتکش و تاثیرگذار معلمان و فرهنگیان فعال در حوزه تعلیم و تربیت تقدیر نماییم.

حیدری ادامه داد: همه ساله “روز معلم” یکی از خاطره‌انگیزترین مناسبتهایی است که برای افراد در هر رده سنی تداعی‎‌کننده روزهای پرنشاط و جنب‌وجوش با زیباییهای کودکانه است.

وی در ادامه به شرایط ناشی از بحران کرونا اشاره و بیان کرد: خلاء چنین فضایی در این روزها کاملا محسوس است ولی در عین حال دانش‌آموزان ابراز مراتب تشکر و قدردانی خود را طریق فضای مجازی پیش می‌برند.

آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه اینترنت که پیش از این هم دایر بوده، در پی بحران کرونا و تعطیلی اجباری مدارس و کلاسهای درس به روشی مهم برای تداوم روند آموزش مبدل شده و شکلی جدیتر به خود گرفته است. برنامه آموزش رسمی در “مدرسه مجازی” همانند دیگر مدارس است اما در این واحد آموزشی مواد درسی با استفاده از خطوط تلفن متصل به رایانه و ارتباط اینترنتی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. بر این اساس مواد درسی و آموزش تحصیلی رسمی، در قالب محتوای الکترونیکی تولید و به دانش‌آموزان ارائه شده است.

گرچه محتوای آموزش در “مدرسه مجازی” مشابه آموزش حضوری و فضای کلاس است اما ارتباط معلم و دانش مستقیم نیست. با این وجود ارتباط آموزشی به شکل کاملا دوسویه و تعاملی برقرار می‌شود. 

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.