عنایت‌الله رحیمی، عصر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در شیراز افزود: میزان تولید روزانه ماسک در این استان که در ابتدای امر پنج هزار عدد بود امروز به ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد رسیده که پاسخگوی نیاز استان است. او ادامه داد: در صورتی که تولیدات مازاد بر نیاز […]

عنایت‌الله رحیمی، عصر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در شیراز افزود: میزان تولید روزانه ماسک در این استان که در ابتدای امر پنج هزار عدد بود امروز به ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد رسیده که پاسخگوی نیاز استان است.
او ادامه داد: در صورتی که تولیدات مازاد بر نیاز استان باشد به استان‎های همجوار نیز ارسال خواهیم کرد.
وی، فارس را استان پیشرو در زمینه مبارزه با کرونا در کشور دانست و اظهار داشت: موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در این زمینه تا امروز حاصل شده مرهون تلاش‌، همکاری و همیاری تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف و همچنین همراهی مردم این استان است.
استاندار فارس بیان کرد: در این مدت شاهد برخی اقدامات مبتکرانه در استان در زمینه مقابله با ویروس کرونا بودیم که از جمله می‌توان به ضدعفونی کردن معابر توسط شهرداری‌ها، تولید انواع مواد ضدعفونی کننده و کوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای تولید واکسن کرونا اشاره کرد.
رحیمی، با اشاره به آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از شیوع کرونا افزود: هیات دولت برای جبران این آسیب‌ها تدابیر خوبی را اتخاذ کرده که اعطای ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی، تاخیر در دریافت اقساط تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، تاخیر در دریافت بهای قبوض آب، برق و گاز و همچنین تصویب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند از آن جمله است.
وی، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از پویش‌های همدلی و فعالیت‌های خیران در زمینه کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه در این ایام گفت: کارکنان استانداری فارس نیز با اختصاص ۲ روز از حقوق خود برای کمک به تجهیز و تقویت بیمارستان‌های درگیر کرونا در این حرکت بزرگ، سهیم خواهند شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.