امیر گواهی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در روزهای آینده در انتظار پیوستن مالکان بیشتری به این پویش هستیم، اظهار داشت: مالکان بجنوردی  با این اقدام تحسین برانگیز امید و شادی را به مستاجرانکه نگران اجاره بهای ماهانه شان بودند، تزریق کردند. وی با بیان اینکه کمک های خیرین و مردم در حوزه سلامت بیش از […]

امیر گواهی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در روزهای آینده در انتظار پیوستن مالکان بیشتری به این پویش هستیم، اظهار داشت: مالکان بجنوردی  با این اقدام تحسین برانگیز امید و شادی را به مستاجرانکه نگران اجاره بهای ماهانه شان بودند، تزریق کردند.

وی با بیان اینکه کمک های خیرین و مردم در حوزه سلامت بیش از ۷۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: کمک های نیکوکاران حوزه سلامت در فاروج ۳۰میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال است که ۳۰ میلیارد آن برای تجهیزات پزشکی این شهرستان هزینه و مابقی آن صرف تامین بسته های بهداشتی و معیشتی شده است.  

گواهی با اشاره به اینکه در شهرستان گرمه ۲ هزار بسته بهداشتی و معیشتی با کمک ۸۰۰ میلیون ریالی خیران توزیع شده است، افزود: نیکوکاران  سلامت در شهرستان های جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان به ترتیب ۶۰۰، ۷۸۰ و ۷۹۰میلیون ریال برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، معیشتی و تجهیزات پزشکی کمک کرده اند.

مسوول کمک‌های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان شمالی با بیان اینکه کمک های همدلانه هر بار وسعت و شکل جدیدی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: برخی گروه های جهادی در شهرستان شیروان ۱۸ هزار عدد نان نذری توزیع کرده اند که در این بین کمک های خیران در این شهرستان برای مقابله با کرونا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کمک کرده است،  افزود: نیکوکاران حوزه سلامت در بجنورد  ۱۹میلیارد ریال و در اسفراین  هشت میلیاردو ۷۰ میلیون ریال برای تامین نیازهای بهداشتی و درمانی کمک کرده اند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.