۸۸ درصد مشتریان میادین میوه و تره بار خانواده‌های کم درآمد هستند

به گزارش پردیسان نوین، بنابر این بررسی که در قالب ارزیابی اخیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از خدمات میادین میوه و تره بار صورت پذیرفته است، سن ۸ و نیم درصد مراجعه‌کنندگان به این مراکز تا ۳۴ سال، ۱۵ و نیم درصد ۳۵ تا ۴۴ سال، ۲۲ و نیم درصد ۴۵ تا ۵۴ سال، ۲۷ و نیم درصد ۵۵ تا ۶۴ سال، ۲۰ درصد ۶۵ تا ۷۴ سال و ۶ درصد ۷۵ سال و بالاتر است و به عبارتی، ۸ و نیم درصد مشتریان میادین میوه و تره بار را جوانان، ۶۵ و نیم درصد را میانسالان و ۲۶ درصد را سالمندان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، درآمد ۹ درصد خانواده‌هایی که از میادین میوه و تره بار خرید می‌کنند تا ۲ میلیون تومان، ۳۴ درصد ۲ میلیون و یک هزار تا ۳ میلیون تومان، ۳۲ درصد ۳ میلیون و یک هزار تا ۴ میلیون تومان، ۱۳ درصد ۴ میلیون و یک هزار تا ۵ میلیون تومان و ۱۲ درصد ۵ میلیون تومان و بالاتر است و به عبارتی، ۴۳ درصد مشتریان میادین میوه و تره بار را اقشار آسیب‌پذیر، ۵۵ درصد را اقشار با درآمد کم و متوسط و ۱۲ درصد را با درآمد متوسط و بالاتر تشکیل می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید، ۲ درصد مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره بار بیکار، ۲۵ و نیم درصد خانه‌دار، ۵ درصد دانشجو و دانش‌آموز، ۲۹ درصد شاغل بخش خصوصی، ۱۶ و نیم درصد شاغل بخش دولتی و ۱۶ و نیم درصد بازنشسته‌اند و البته ۵ درصد نیز شغل خود را اظهار نکرده‌اند و به عبارتی، یک چهارم مشتریان این مراکز را خانم‌های خانه‌دار هستند و از هر ۶ مشتری میادین میوه و تره بار، یک مشتری را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، ۲۸ و نیم درصد مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره بار مستأجر و ۷۱ و نیم درصد صاحب خانه، ۱۳ درصد مشتریان این مراکز مجرد و ۸۷ درصد متأهل و در نهایت، ۴۰ درصد مجموع شهروندان که به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کنند را آقایان و ۶۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=41024

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: