معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در جریان بازدید از منطقه پنج، بر لزوم اصلاح فرآیندهای کاری و یکپارچهسازی سامانههای خدماتی به منظور ارتقاء کیفیت خدماترسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان تأکید کرد.
به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از پردیسان آنلاین، علیرضا اقبالیان معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در این بازدید که با هدف بررسی آخرین وضعیت امور، فعالیتها و برنامههای در دست اقدام منطقه پنج صورت گرفت، در جلسهای با حضور مدیر و مسئولان منطقه، مهمترین مسائل و چالشهای این بخش از شهر را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی و اصلاح فرآیندهای خدمترسانی، بیان داشت: یکپارچهسازی سامانهها و مکانیزه کردن فعالیتها، گامی کلیدی در جهت ارائه خدمات مطلوبتر، شفافسازی و کاهش فساد اداری است که باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد که حل مشکلات شهروندان از طریق تسهیل امور و بهرهگیری از ابزارهای نوین، روح امید را در شهر حاکم میسازد.
اقبالیان بیان داشت برنامههای ویژه توسعه و ارائه خدمات محدوده بافت مسجد مقدس جمکران می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد. با توجه به اهمیت مذهبی و گردشگری این محدوده (که در منطقه پنج واقع است)، بر لزوم تدوین یک چشمانداز و افق ویژه برای ساماندهی و توسعه زیرساختها، بهویژه در بخش فضای اقامتی و گردشگری و همچنین تأمین پارکینگهای دائمی تأکید داشتند
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، منطقهمحوری را رویکردی کلیدی در مدیریت شهری دانست و بر تقویت ناحیههای شهرداری به منظور تمرکززدایی و افزایش کارایی در ارائه خدمات محلهمحور به شهروندان تأکید کرد. موضوع توسعه و ارتقاء نواحی بهویژه در خصوص بلوار پیامبر اعظم (ص) (محور حرم تا جمکران) و اراضی ۵۶۰ هکتاری نیز مطرح شد. با اشاره به توسعه مناطق و نیازسنجی خدمات رسانی مطلوب به محدوده های الحاقی بر لزوم پیگیری عملیاتی شدن برنامههای راهبردی و همچنین ساماندهی و یکپارچه سازی خدمات رسانی تأکید گردید.
در پایان، معاون شهردار قم ضمن تشکر از خدمات مطلوب مجموعه شهرداری منطقه پنج از نزدیک با کارکنان منطقه دیدار و به درخواست ها و پیشنهادات پاسخگو بودند .