به گزارش پردیسان آنلاین، احمد شریعتی در ششمین قسمت برنامه «پایش» که در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ نقش گرهگشایی برای شهرداری دارد و میتوان بازتاب همه فعالیتهای مدیریت شهری را در این سامانه ارزیابی کرد، اظهار کرد: این سامانه محلی است که ارتباطات مردمی بهصورت مستقیم و تلفنی با شهرداری برقرار میشود.
وی افزود: روزانه بین ۲۵۰۰ تا سه هزار تماس با این سامانه گرفته میشود و مردم مشکلات و مسائلی را که باید پیگیری شود، با طرح مطالبات خود بیان میکنند؛ از طریق این تماسها میتوان اقدامات مناطق، شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداری را بهصورت دقیق رصد کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توجه به دادههای سامانه ۱۳۷ میتواند ارزیابی و ارزشیابی فعالیتهای جاری و پروژههای شهر را دقیقتر کند و ابزاری برای پیشبینی طرحهای جدید و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باشد که همه این اقدامات سبب افزایش رضایت عمومی میشود.
شریعتی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر بسیاری از مسائل را از نزدیک مشاهده میکنند و در ارتباط با مناطق، اقدامات لازم را پیگیری میکنند، اما پیگیری نظاممند آن در سامانه ۱۳۷ و ارائه بازخورد به شهروندان موجب رضایت بیشتر شهروندان شده و گامی مؤثر در راستای تحقق امر مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین اقدامات دستگاههای خدمترسان برای مردم بهشمار میرود.
وی با بیان اینکه شهرداری برای ارائه خدمت به مردم هزینه میکند، اما ممکن است در برخی نقاط شهر کمکاریهایی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مطالبهگری نسبت به عملکرد شهرداری، حق طبیعی مردم است زیرا آنها در ازای پرداخت عوارض، انتظار دریافت خدمات دارند، بنابراین گزارشهای مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت میشود، میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توجه به ثبت و پیگیری درخواستهای شهروندان موجب تقویت نظارت عمومی و شفافیت عملکرد شهرداری میشود، به تماس یک شهروند دارای معلولیت با سامانه ۱۳۷ همزمان با قسمت ششم برنامه پایش اشاره کرد و ادامه داد: خدمات شهری باید برای همه، حتی افراد دارای معلولیت، با دقت و نظارت کافی انجام شود و اعضای شورا نیز مجدانه این امر را پیگیری میکنند.
شریعتی با بیان اینکه ارائه بازخورد در سامانه ۱۳۷ سبب افزایش امید و اعتماد در میان مردم است، تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه خلل در ارائه خدمات، دلایل آن باید برای مردم توضیح داده و پاسخ پیام شهروند به صورت شفاف در اختیار او قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همپوشانی و موازیکاری میان سامانه ۱۳۷ و درگاه «اصفهان من» باید برطرف و بازخورد اقدامات شهرداری بهصورت دقیقتر و یکپارچهتر به شهروندان منتقل شود، گفت: راه ارتباط مردم با شهرداری باید بهصورت متمرکز از طریق سامانه ۱۳۷ دنبال شود تا ضمن ارائه بازخورد مطلوب، ارزیابی مناسبی از سطح رضایت شهروندان نیز بهدست آید.