به گزارش پردیسان آنلاین، محمدتقی رفیعی در سومین برنامه «پایش» اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور مدیران و مسئولان شهری در این اداره در راستای اعتمادسازی بیشتر میان مردم است، اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مردم، فرایندهای رسیدگی به پیام شهروند را برای این افراد ملموستر میکند.
وی با بیان اینکه نمیتوان انتظار داشت تمام مردم به یک شیوه با سامانه ۱۳۷ در ارتباط باشند، افزود: شیوهنامه رویارویی با انواع شهروندان برای کارشناسان سامانه ۱۳۷ تهیه شده و بهزودی در اختیار آنها قرار میگیرد تا ارتباط مردم و شهرداری بیش از پیش همدلانه باشد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نقشهای این اداره تعیین و تبیین شده، اما پایبندی به مسئولیت اجتماعی، مجموعه ارتباطات مردمی اصفهان را به پیگیری بسیاری از موضوعات خارج از وظایف خود سوق داده است.
رفیعی ادامه داد: تجربه موفق سامانه ۱۳۷ در دفاع مقدس ۱۲ روزه و همدلی قابل تقدیر کارشناسان این سامانه با شهروندانی که حتی خارج از وظایف شهرداری در تماس با این سامانه بودند نمونهای از روحیه مسئولیتپذیر حاکم بر ارتباطات مردمی شهرداری است.
وی افزود: حضور اعضای شورای شهر در برنامه پایش میتواند برگ دیگری از پیگیری مبتنی بر مسئولیت اجتماعی سامانه ۱۳۷ باشد؛ رسیدگی به موضوعاتی که شاید در نقطه آغاز در این سامانه ثبت شود، اما به نتیجه نرسد.
رفیعی گفت: بسیاری از درخواستهای شهروندی در مرحله اجرا به دلیل تداخل موضوع با سایر سازمانها به نتیجه نمیرسد که اعضای شورا میتوانند نقش کلیدی در رفع این چالش داشته باشند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: موضوعات عمرانی با دستگاههای خدمترسان مانند آبفاضلاب و برق یا رسیدگی به بافت تاریخی با اداره کل میراث فرهنگی دو نوع شاخص این چالشهاست که نیازمند نقشآفرینی بیشتر شورای شهر است.
وی خاطرنشان کرد: اولویتهای بافت تاریخی یکی از موضوعاتی است که توسط کارشناسان اداره ارتباطات مردمی مورد تحلیل کیفی قرار گرفته و امیدواریم همزمان با تشکیل «ناحیه ویژه تاریخی» در منطقه ۳ شهرداری اصفهان بتوانیم راهحلهای علمی و مبتنی بر مشارکت مردم برای احیای بافت تاریخی ارائه دهیم.