آغاز عملیات انتقال3دستگاه حفار برای خط دوم مترو قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات انتقال 3 دستگاه تی بی ام به قم برای حفاری خط دوم مترو آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات انتقال 3 دستگاه تی بی ام به قم برای حفاری خط دوم مترو آغاز شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، دکتر محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در جلسه علنی شورای شهر قم با اشاره به اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی به‌ویژه مترو اظهار کرد: راه‌اندازی خطوط مترو در قم می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و تسهیل جابه‌جایی شهروندان ایفا کند.

وی با ارائه گزارشی از روند تکمیل خط اول مترو قم گفت: فاز نخست این خط با حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد و تنها منتظر ورود واگن‌ها هستیم. مذاکرات با شرکت داخلی برای تأمین واگن انجام شده و هم‌زمان قرارداد با طرف چینی توسط دولت نیز در حال پیگیری است تا بتوانیم تا پایان سال جاری تست گرم مترو را به انجام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در ادامه به اهمیت خط دوم مترو قم پرداخت و تصریح کرد: این خط با هدف اتصال منطقه مسکونی شهرک شهید رئیسی به منطقه صنعتی شکوهیه طراحی شده است و می‌تواند تحولی اساسی در حمل‌ونقل شهری ایجاد کند. 

به گفته وی، این خط ضمن تسهیل رفت‌وآمد کارگران و شهروندان، به توسعه متوازن شهر قم نیز کمک خواهد کرد.

دکتر دهناد تاکید کرد: بر اساس طرح ارائه‌شده، خط دوم مترو قم از شهرک شهید رئیسی آغاز شده و تا خیابان امام خمینی(ره) ادامه دارد. این خط با طول تقریبی ۲۸ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه، بخش‌های مهمی از شهر از جمله شهرک شهید رئیسی، پردیسان، بلوار غدیر، شهرک قدس، میدان مفید، بلوار شهید صدوقی، خیابان شهدا، میدان جانبازان، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، میدان امام خمینی و بلوار شهید خداکرم را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها برای حفاری تونل خط ۲ مترو قم مورد استفاده قرار گیرند که در فاز اول ۲ دستگاه حفار با قطر حدود ۷ متر، حدفاصل بوستان علوی تا میدان مفید و در فاز دوم یک دستگاه حفار با قطر ۹ متر، حدفاصل زمین‌های نهضت ملی مسکن (انتهای پردیسان، سایت ۵۶۰ هکتاری شهید رئیسی) تا بوستان علوی را حفاری خواهند نمود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم تصریح کرد: خط ۲ مترو قم با طول ۲۸ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه، شهرک پردیسان را به بلوار خداکرم (جادهٔ قدیم تهران) متصل می‌نماید.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته حرف‌وحدیث‌های زیادی پیرامون آغاز پروژهٔ احداث خط ۲ مترو وجود داشت ولی خوشبختانه در روزهای آینده شاهد آغاز رسمی این پروژه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: عملیات انتقال 3 دستگاه حفاری تی‌بی‌ام به قم آغاز شده و به‌دلیل گستردگی پروژه به‌تدریج در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود انتقال کامل تجهیزات تا اواسط سال آینده به پایان برسد و برآوردها نشان می‌دهد حفاری خط دوم مترو حدود سه سال به طول خواهد انجامید.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=330976

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: