کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران

شهردار تهران گفت: با بهره‌برداری از بخش پایانی خط ۷ مترو در یک ماه و نیم آینده فاصله حرکت قطارها در خط هفتم از ۱۵ دقیقه فعلی به زیر هشت دقیقه خواهد رسید که حائز اهمیت است.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو و بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه آهنگ از افتتاح بخش پایانی خط ۷ متروی تهران در پاییز خبر داد و اظهار کرد: امروز تست گرم بخشی به طول ۵.۲ کیلومتر (۵۲۰۰ متر) از خط ۷ مترو انجام شد. این بخش، مسیر ایستگاه آهنگ تا ایستگاه بسیج را شامل می‌شود که از حالت تک‌خط به دوخط (رفت و برگشت) تبدیل شده و همچنین مسیر دوخط ایستگاه بسیج تا ایستگاه تختی نیز تست گرم شد.

وی افزود: ایستگاه تختی نیز در حال آماده‌سازی است و انشاالله طی یک ماه و نیم آینده افتتاح خواهد شد، هزینه انجام شده برای این پروژه ۱,۲۱۰ میلیارد تومان بوده که گام مهمی در راستای تکمیل و توسعه خط ۷ مترو است.

شهردار تهران با اشاره به تأثیر این پروژه بر بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل شهری تأکید کرد: با این اتفاق، فاصله حرکت قطارها در خط ۷ از ۱۵ دقیقه فعلی به زیر ۸ دقیقه خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است.

زاکانی عنوان کرد: بخش اول پایانه انتهایی این خط که سه برابر ایستگاه‌های معمولی است، هم امسال و قسمت بعدی در سال آینده افتتاح خواهد شد، این پایانه امکان توقف، تعمیر، بازبینی و همچنین استفاده به عنوان پارکینگ را برای ۵۸ رام قطار فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده توسعه مترو اضافه کرد: از امسال روی توسعه خطوط جدید متمرکز خواهیم شد و ادامه خط ۶ و خطوط ۸، ۹ و ۱۰ که بخش‌هایی از آن‌ها آغاز شده است، در دستور کار قرار دارد، امسال کار روی این چهار خط با همکاری بخش خصوصی و دولتی با قوت آغاز خواهد شد.

شهردار تهران از رفع مشکل مالی ۱۵ درصدی مربوط به قرارداد واردات واگن خبر داد و گفت: این مشکل در دولت شهید رئیسی تا ۹/۳۷ درصد حل شد و با محبت دولت اخیر، مبلغ کامل ۱۵ درصد پرداخت شد و قرارداد پایدار شده است.

زاکانی از ورود واگن‌های جدید مترو از بهمن ماه خبر داد و تصریح کرد: سهم تهران ۷۹۱ واگن از یک بسته ۲۰۰۰ واگنی برای ۹ کلانشهر کشور است، علاوه بر این ۲۸۰ واگن دیگر نیز در مرحله بعدی و ۱۱۳ واگن داخلی خریداری شده است که درمجموع عدد قرارداد به ۱۱۸۳ واگن می‌رسد؛ این واگن‌ها به تدریج جذب خواهد شد و تا آن زمان مشکل امنیت مالی نداریم.

وی با اشاره به تصویب دو خط جدید قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک اظهار کرد: احداث دو خط قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است؛ خط اول از پایانه شرق تا میدان آزادی و خط دوم از جنت‌آباد تا لویزان است.

شهردار تهران دلیل این تصمیم را بار مسافر بالا (بیش از ۶۰۰۰ مسافر در ساعت) عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این دو خط بیش از ۸۰۰۰ مسافر در ساعت جابه‌جا کنند، بنابراین مجبور به استفاده از الگوی حمل‌ونقل عمومی جدیدی هستیم.

زاکانی الگوی قطار سبک شهری برای مسیر شرق تا آزادی تست شده است و موضوع قرارداد و واردات آن امسال انجام خواهد شد، اگر الگوی بهتری نیز وجود داشته باشد، از آن استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=330144

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: