ممنوعیت دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی در مسیرهای دوچرخه‌سواری هلند

پنج شهر بزرگ هلند خواستار محدودیت استفاده از دوچرخه‌های بزرگ‌مقیاس، دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای برقی در مسیرهای دوچرخه شده‌اند تا ایمنی کاربران آسیب‌پذیر افزایش و تصادفات کاهش پیدا کند. این تصمیم در واکنش به افزایش حوادث و تفاوت سرعت وسایل نقلیه در مسیرهای دوچرخه مطرح شده است.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، هلند کشوری با فرهنگ بسیار غنی در زمینه دوچرخه‌سواری است و مقامات این کشور، درباره قوانین سختگیرانه‌تر برای دوچرخه‌های بزرگ‌مقیاس و اسکوترهای برقی به بحث و بررسی پرداختند. قانونگذاران به دنبال راهکاری برای بهبود ایمنی در مسیرهای دوچرخه هستند که به‌دلیل ترافیک بیش از حد و انواع مختلف وسایل نقلیه، به‌شدت آسیب‌پذیر شده‌اند.

طبق آمار دولت هلند، تعداد مصدومان در بخش اورژانس که بین ۱۲ تا ۱۸ سال سن دارند و سوار بر دوچرخه‌های بزرگ‌مقیاس بوده‌اند، از صفر نفر در سال ۲۰۲۰ به ۳۰۱ نفر در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. این آمار نگرانی‌های زیادی را در مورد ایمنی نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است.

پنج شهر بزرگ هلند شامل آمستردام، روتردام، لاهه، اوترخت و آیندهوون به دنبال این هستند که بتوانند دوچرخه‌های بزرگ‌مقیاس (دوچرخه‌هایی با لاستیک‌های پهن)، دوچرخه‌های برقی، اسکوترهای برقی و دیگر وسایل نقلیه برقی سبک را از مسیرهای دوچرخه ممنوع کنند. آنها معتقدند که تفاوت اندازه و سرعت این وسایل نقلیه در مسیرهای دوچرخه، کاربران آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ممنوعیت دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی در مسیرهای دوچرخه‌سواری هلند

شهرداران این شهرها در نامه‌ای به پارلمان هلند تأکید کردند که مسیرهای دوچرخه باید نه‌تنها برای بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین دوچرخه‌سواران، بلکه برای همه ایمن باقی بماند. ساختار مسیرهای دوچرخه برای ترکیب دوچرخه‌ای سنگین و سریع مثل دوچرخه بزرگ‌مقیاس با دوچرخه‌سوارانی همچون کودک هشت ساله روی دوچرخه‌های معمولی طراحی نشده است.

آنها افزودند که تعداد دوچرخه‌سوارانی که در تصادفات جاده‌ای آسیب می‌بینند رو به افزایش است و مقررات فعلی به این مشکل توجه کافی ندارد. شهرداران تصریح کردند رویکرد فعلی این است که همه وسایل باید در مسیر دوچرخه باشند، ولی این صحیح نیست. افزون بر این، آنها خواستار این شدند که شهرداری‌ها بتوانند وسایلی همچون دوچرخه‌های باربری بزرگ را به مسیر خودرو منتقل کنند و به‌طور محلی استفاده از وسایل خاصی همچون اسکوترهای برقی را ممنوع کنند.

وزیر زیرساخت‌های هلند حمایت خود را از الزام استفاده از کلاه ایمنی برای افراد زیر ۱۸ سال از سال ۲۰۲۷ اعلام کرده و در حال آماده‌سازی کمپینی برای تغییر رفتار دوچرخه‌سواران بی‌احتیاط است. او همچنین گفته که ممکن است اقدامات بیشتری همچون تعیین حداقل سن برای استفاده یا تأیید نوع دوچرخه‌ها در آینده اعمال شود، اما این فرایند می‌تواند سال‌ها به طول انجامد.

شهرهای بزرگ هلند از پارلمان خواسته‌اند که صدور مجوز برای وسایل نقلیه سبک برقی جدید را متوقف و محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت را در مناطق شهری به یک استاندارد تبدیل کند. به باور آنها، این اقدام موجب افزایش ایمنی و فراهم شدن فضای لازم برای انتقال وسایل سریع‌تر از مسیر دوچرخه به مسیر خودرو خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=330023

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: