به گزارش پردیسان آنلاین از البرز، علیرضا رحیمی صبح امروز _شنبه پانزدهم شهریور_ در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرج را میتوان به عنوان یکی از بزرگترین و پرچالشترین طرحهای عمرانی و حملونقل در استان البرز دانست و امروزه قطار شهری نه تنها یک پروژه عمرانی، بلکه ضرورتی حیاتی برای آرامش زندگی روزمره شهروندان کرجی و توسعه پایدار شهری محسوب میشود.
وی با بیان اینکه فاز اول این خط که حدود هفت کیلومتر طول و از چهارراه طالقانی تا سهراه رجاییشهر را پوشش میدهد پیشتر بهطور آزمایشی افتتاح شده، اضافه کرد: قطار شهری کرج به ایستگاه پایانی خود رسید و فاز اصلی این طرح به طول ۱۲ کیلومتر از ۴۵ متری گلشهر تا میدان شهید سلطانی شامل هشت ایستگاه می باشد و همزمان با افتتاح این خط، تنها پنج ایستگاه آن مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
عضو شورای شهر کرج افزود: مابقی به مرور زمان و با توجه به نیاز، تردد مسافر و خطوط تقاطعی دیگر فعال خواهند شد مسیری که با وجود چالشهای فنی و هزینههای سنگین، به مرحله نهایی رسید امید میرود نگاهها بیشتر از پیش متوجه حمایت دولت و استقبال مردم قرار گیرد.
رحیمی بیان کرد: در آیندهای نزدیک توسعه ادامه مسیر نیز از ۴۵ متری گلشهر به سمت حصارک که عملیات عمرانی آن شامل لاینینگ و ریلگذاری پیش بینی شده و در حال انجام است تحقق یابد و در آیندهای نزدیک در اختیار مردم فهیم شهر کرج قرار میگیرد.
وی بهرهبرداری از خط ۲ قطار شهری در کاهش ترافیک سنگین خیابانهای اصلی کرج همچون شهید بهشتی، طالقانی جنوبی و بلوار هفتتیر نقش اساسی دانست و بیان کرد: بهرهبرداری کامل همچنان با محدودیتهایی مانند کسری رامها، تجهیز نشدن کامل سیستم سیگنالینگ و برخی نواقص عمرانی روبهروست، اما تجربه سایر کلانشهرها نشان داده است که میتوان پروژه را با درصد بالای پیشرفت افتتاح و همزمان تکمیل نمود و با توجه به نوع خط ۲ که بصورت رفت و برگشتی می باشد و با خطوط دیگری تلاقی ندارد.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: جهت افزایش ایمنی، حداقلهای سیگنالینگ لازم توسط مدیریت شهری دیده شده و در حال حاضر تنها دو رام موجود است، در حالی که برای عملکرد بهینه و بدون مشکل حداقل چهار رام نیاز است اما با توجه به تحریم های موجود قدری کار به کندی پیش می رود که انتظار می رود دولت محترم طبق قانون، به شهرهایی که دارای قطار شهری هستند، رام اختصاص دهد.