مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به همکاری شهرداری قم و آموزش و پرورش در مسئله آسفالت مدارس گفت: استان قم از نظر کمبود سرانه آموزشی در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به همکاری شهرداری قم و آموزش و پرورش در مسئله آسفالت مدارس گفت: استان قم از نظر کمبود سرانه آموزشی در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، احمدرضا اجتهادی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: از سال ۹۵ تنها شهرستان بزرگ کشور هستیم که در حوزه قیر و آسفالت مدارس یک همکاری فوق‌العاده با شهرداری داریم.

وی با اشاره به همکاری نزدیک معاونت عمرانی شهرداری قم و سازمان نوسازی مدارس افزود: در سال، ۸۰ مدرسه با همین تفاهم آسفالت می‌شود و این روند بسیار خوبی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم ادامه داد: به دلایل مختلفی که یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت است، استان قم در وضعیت بدی از نظر سرانه آموزشی قرار دارد.

اجتهادی با اشاره به اینکه به لحاظ تراکم کلاسی میانگین ۳۶ نفر در هر کلاس را داریم و وضعیت ناگواری است، تصریح کرد: استان قم دومین استان کشور بعد از سیستان و بلوچستان از نظر کمبود فضای آموزشی است.

وی تاکید کرد: ابر پروژه نهضت ملی مسکن هم یکی از مسائل پیش روی ما است که به صورت بالقوه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در آن ساخته خواهد شد و برای اینها هم باید تولید مدرسه داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به روند ساخت مدرسه در استان قم، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ توانستیم ۵۶ کلاس درس بسازیم که این عدد به ۶۳ کلاس درس در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ رسید.

اجتهادی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ در استان قم ۲۱۲ کلاس درس ساخته شد و در حال حاضر ۳۵۰ کلاس درس در دست ساخت است.

وی تاکید کرد: سالانه ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش آموزی استان قم اضافه می‌شود که ۳۰۰ کلاس درس نیاز دارند از طرفی ۱۵۰۰ کلاس نیاز داریم به میانگین کشوری برسیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به اینکه در استان قم در پایان برنامه هفتم به ۲۶۶ مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز خواهیم داشت گفت: مسئله مطالبات شهرداری بابت عوارض ساختمانی باید تعیین تکلیف شود، اما این نباید موجب توقف کار مدرسه‌سازی شود.

اجتهادی با اشاره به اینکه در محلات فراشاهی، ۱۵ خرداد، قلعه کامکار، شهرک فاطمیه و جمکران کمبود سرانه آموزشی وجود دارد اضافه کرد: تقاضا داریم راه‌حلی برای تأمین بین ۵ تا ۱۰ قطعه زمین آموزشی تدبیر شود.