مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور در یک ابرپروژه، کیفیت نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر – خط از آزادراه‌های مشارکتی کشور را با پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی PMS گزارش می‌کند تا کیفیت آن ارتقا پیدا کند.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با قدمتی ۷۰ ساله و با حضور کارشناسان، مهندسان و تکنسین‌های آموزش‌دیده دفتر مهندسان مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و با در اختیار داشتن انواع تجهیزات پیشرفته لیزری، با انعقاد قرارداد برنامه جامع مدیریت نگهداری و بهسازی آزادراه‌های مشارکتی کشور با شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به‌عنوان کارفرما و باهدف بهبود سطح سرویس آزادراه‌های مشارکتی کشور، عملیات برداشت غیرمخرب و اسکن این آزادراه‌ها را به‌عنوان یک ابرپروژه آغاز کردند.

وی درباره زمان اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: این ابرپروژه به طول نزدیک به ۴ هزار کیلومتر مسیر اصلی و معادل ۱۰ هزار کیلومتر- خط از شبکه آزادراهی طی دوره سه ساله آغاز می‌شود و تا سال ۱۴۰۵ برداشت ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی در آزادراه‌های مشارکتی کشور تصریح کرد: خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شامل روند اجرایی این پروژه در یک دوره سه ساله و در دو سطح شبکه و پروژه پیش‌بینی شده است.

کیانپور تصریح کرد: در گام نخست اندازه‌گیری ناهمواری، خرابی‌های سطحی و اطلاعات هندسی روسازی با دستگاه اسکنر (LCMS)، در گام دوم اندازه‌گیری افت‌وخیز لایه‌های روسازی با دستگاه FWD در خط کندروی قطعات مستعد، در گام سوم مغزه‌گیری آسفالت، آزمایش DCP و چاهک‌های دستی برای نمونه‌برداری از لایه‌های روسازی و آزمایش‌های آزمایشگاهی و در گام آخر ارائه اطلاعات (نتایج آزمایش‌های) در فرمت Excel یا MDB متناسب با هریک از تجهیزات استفاده شده به کارفرما تحویل خواهد شد.