مشترکان درباره قبوض برآوردی نگرانی نداشته باشند

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: قبوض برآوردی برق برای اطلاع مشترکان صادر شده و الزامی به پرداخت آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی اظهار کرد: مأموران شرکت برق به طور متوسط هر دو ماه یک‌بار به منازل مشترکان مراجعه کرده و کنتورها را قرائت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر قبوضی که هر دو ماه یک بار صادر می‌شود، یک قبض برآوردی یا به‌اصطلاح سیستمی هم در این فاصله زمانی تهیه می‌شود. قبض سیستمی بر اساس الگوی مصرف در مدت مشابه و مشترکان مشابه صادر می‌شود و الگوریتم پیچیده‌ای دارد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر خاطرنشان کرد: وقتی قبض سیستمی صادر می‌شود، چنانچه با قبض آخری که مأمور قرائت کرده، همخوانی داشته باشد، تأیید می‌شود و به صورت قبض اصلی باقی می‌ماند و چنانچه مغایرتی داشته باشد، ابطال و نهایتاً قبض جدید به صورت دوماهه صادر می‌شود.

یاقوتی تصریح کرد: اگر قبض ابطال شده توسط مشترک پرداخت شده باشد، مبلغ آن به صورت بستانکاری در حساب مشترک باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: در حال حاضر، قبض‌های کاغذی سابق به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و مشترکان می‌توانند از طریق برنامه کاربردی برق من، این قبض‌ها را مشاهده کنند. در این قبوض مشخص است که آیا مشترک به دلیل ابطال قبض برآوردی، بستانکار شده است یا خیر؟

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر عنوان کرد: دلیل صدور قبض برآوردی این است که مشترکان زودتر از روند برق مصرفی خود مطلع شوند و رفتار مصرفی خود را در صورت لزوم اصلاح کنند.

یاقوتی افزود: الزامی برای پرداخت قبوضی که به صورت سیستمی صادر می‌شوند، وجود ندارد و صدور آن‌ها صرفاً برای اطلاع مشترکان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در مواردی هم شاهد هستیم که مأموران چندین نوبت به منزلی مراجعه کردند و به دلیل عدم حضور مشترک، موفق به قرائت کنتور نشدند. در این موارد هم قبض به صورت برآوردی صادر می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=318203

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: