ابوالفضل قربانی در گفتوگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به خصوصیسازی حملونقل عمومی اظهار کرد: خصوصیسازی حملونقل عمومی (اتوبوسرانی) همواره در دستور کار بوده و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: در گام نخست بعضی از اتوبوسهایی که بخشی از هزینه آنها توسط دولت پرداخت شده بود، طبق دستورالعملهای دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده، بخش خصوصی موظف بود برای مدت مشخصی خدمات لازم را به شرکت واحد اتوبوسرانی ارائه دهد و پس از انجام تعهدات، مالکیت کامل اتوبوسها به آنها منتقل شود؛ این فرایند در حال حاضر اجرایی شده است.
قربانی بیان کرد: عمل به تعهدات برخی شرکتها، نتایج مثبتی به همراه داشته است، اما در مواردی که تعهدها بهطور کامل اجرا نشده، نتایج مطلوب بهدست نیامده است.
وی با تاکید بر حرکت بهسوی خصوصیسازی کامل خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان درصدد است مسئولیت حملونقل عمومی بهطور کامل به بخش خصوصی واگذار شود؛ در این شیوه بخش خصوصی با تأمین ناوگان، امکانات تعمیرات و سایر الزامات، خدماترسانی را برعهده میگیرد و از طرفی کرایههای دریافتی در اختیار شرکتها خواهد بود، همچنین شهرداری در ازای تعداد مسافر جابهجاشده، یارانه پرداخت خواهد کرد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به چالش تأمین اتوبوس که مانع پیشروی خصوصیسازی شده است، گفت: یکی از مهمترین موانع در مسیر خصوصیسازی کامل حملونقل عمومی، کمبود اتوبوس در کشور است؛ این مشکل نهتنها در حملونقل شهری، بلکه در حملونقل بینشهری نیز مشهود است، بنابراین ضرورت دارد که دولت با ارائه تسهیلات و ایجاد شرایط مناسب، زمینه واردات اتوبوس توسط بخش خصوصی را تسهیل کند.
قربانی افزود: پس از تأمین اتوبوس، فرایند واگذاری به بخش خصوصی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.