معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از افزایش فضاهای عمرانی در جریان بازطراحی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از افزایش فضاهای عمرانی در جریان بازطراحی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین، عباس حلوایی‌زاده در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با اشاره به تفاوت پروژه بسط شرقی با دیگر پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: در این پروژه طراحی فاز دو رخ نداده بود و به همین دلیل ابتدا با آغاز حفاری مخالف بودیم.

وی افزود: درگیری‌های معاونت فنی و عمرانی، مشاور و سرمایه‌گذار برای بازطراحی پروژه همچنان ادامه داشته و بسیاری از موارد حین اجرای کار برطرف می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به معارضات تاسیساتی پروژه بسط شرقی اشاره کرد و گفت: بخاطر قدیمی بودن این منطقه شهری هیچیک از شرکت‌های زیرساخت نقاط دقیقی برای جانمایی تأسیسات نمی‌دادند.

حلوایی زاده با اشاره به لزوم جا به جایی مسیر اصلی گاز شهری از این محدوده و مصادف شدن این موضوع با فصل سرما اظهار داشت: شبانه روز کار انجام شد تا تغییر مسیر تغییرات گاز و جا به جایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دغدغه ما این بود که همزمان در طراحی هم ورود پارکینگ و هم چپ گرد دیده شود که مشاوری مخصوص به این مسئله اخذ شد و متوجه شدیم که امکان این دو دسترسی همزمان وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: اصرار اکید داشتیم که حتماً از تونل غدیر ورودی و خروجی به این پروژه داشته باشیم که خروجی قطعی شده و در حال تلاش برای طراحی ورودی هستیم.

حلوایی زاده گفت: افزایش تعداد آسانسورها در طبقات به دلیل عدم گرفتاری بعدی، افزایش سرویس پله‌ها، افزایش فضاهای خدماتی و … از جمله مسائلی بود که منجر به بازنگری طرح بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بچینگ پروژه نصب شده و تجهیز کارگاه انجام شده است تاکید کرد: چنددین ظرفیت میلگرد وارد کارگاه شده است وی با اشاره به اینکه جلسات منظم رصد و پایش این پروژه با حضور شهردار قم و مدیرعامل شرکت سکاف برگزار خواهد شد ادامه داد: سازه نگهبان بلافاصله اجرایی خواهد شد و گود پایدار می‌شود.