ژلهای سفیدکننده دندان، بهعنوان یکی از روشهای پرطرفدار در دندانپزشکی زیبایی شناخته میشوند، استفاده نادرست یا بیش از حد از آنها ممکن است موجب بروز بعضی عوارض و مضراتی همچون حساسیت دندانها و آسیب به مینای دندان میشود.
مهرداد خوش اخلاق، مدیر شرکت نوآور واحد فناور دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تاریخ شروع پروژه به سال ۱۳۹۹ بازمیگردد، در آن زمان تیم تحقیقاتی شرکت با هدف توسعه محصولات دندانپزشکی بومی، تحقیقات خود را روی سفیدکنندههای دندان آغاز کرد، این تحقیقات شامل آنالیز و بررسی محصولات داخلی و خارجی بود و پس از ارزیابی دقیق نمونههای موجود در بازار و مقایسه ویژگیهای مثبت و منفی آنها، گروه به این نتیجه رسید که میتواند فرمولی را توسعه دهند که با محصولات آمریکایی مشابه باشد، این تلاشها پس از چند سال تحقیق و توسعه به نتیجه رسید و فرمولاسیون نهایی به دست آمد و پس از انجام تستهای مختلف، کیفیت محصول تأیید شد.
محققان یک شرکت دانشبنیان ایرانی در حوزه داروسازی توانستند جدیدترین نسل از داروهای ضد سرطان به نام تِدِروکس را که به افزایش عمر بیماران سرطانی منجر میشود، تولید کنند. این دارو برای سرطان سینه و برخی سرطانهای گوارشی کاربرد دارد.
این مجموعه دانشبنیان در سال ۹۰ به عنوان یک شرکت خصوصی توسط گروهی از دانشآموختگان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف توسعه و تولید داروهای پیشرفته بر مبنای فناوریهای پیچیده دارویی در حوزه سامانههای نوین دارورسانی تأسیس شد و در پانزدهمین نمایشگاه فناوری نانو و میکرو (Iran nano ۲۰۲۴) این محصول جدید خود را رونمایی کرد.
علی آقاجانی، داروساز و مدیر توسعه کسبوکار این شرکت دانشبنیان مأموریت اصلی این مجموعه را ارتقای کیفیت زندگی بیماران با فراهم کردن دسترسی به داروهای نوین عنوان کرد و گفت: محققان ما در سال جاری به جدیدترین نسل از داروهای آنتیبادی متصل دست پیدا کردند که میتواند طول عمر بیماران سرطانی را تا چندین برابر افزایش دهد و به دلیل هدفمند بودن درمان، با مقدار کمتری از کشنده سلول به بدن تزریق و باعث کاهش عوارض شایع داروهای سرطان شود و در نهایت اثربخشی بالاتری را شاهد خواهیم بود.
محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به باورمندی و اعتماد بالا به شرکتهای دانشبنیان در کشور گفت: امروز محصولات ساخت دانشبنیان ایران قابل رقابت با نمونههای معتبر بینالمللی است.
لوازم خانگی ایرانی در بازارهای جهانی؛ صادرات به ۲۰ کشور
با وجود اینکه بازار لوازم خانگی ایران با تأثیرات متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مواجه است که تمام این جنبهها موجب شکلگیری دینامیکهای پیچیدهای در این بازار شده است، صنعت لوازم خانگی ایران با رشد چشمگیری همراه بوده است و امروز به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصاد کشور شناخته میشود. با افزایش تولیدات داخلی، بهبود کیفیت محصولات و کاهش وابستگی به واردات، بازار لوازم خانگی ایران نه تنها نیازهای داخلی را به خوبی تأمین کرده، بلکه به کشورهای منطقه صادرات داشته است.