حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: تنها با مکتب کلامی اهل بیت(ع) می توان پاسخگوی شبهات و مسائل مطرح شده در دنیای غرب بود.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، حضرت آیت الله سبحانی عصر چهارشنبه در افتتاحیه سال تحصیلی مرکز تخصصی علم کلام که در موسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد با بیان این که واگذاری عقائد و مکتب فکری، امری اشتباه و غلط است، اظهار کردند: مکتب کلامی اهل بیت(ع) تنها مکتبی است که دارای استقلال فکری است. بعد از این بزرگواران، مکتب علما قرار دارد، لذا باید قدردان این مکتب بود.

ببینید:

تصاویر آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی علم کلام موسسه امام صادق (ع)

معظم له ادامه دادند: تقلید در عقائد کلامی جایز نیست. در این ۱۰۰ سال اخیر شاهد هستیم که در ایران عقائد کلامی و فلسفی رواج داشته است و ما علمای کلامی و فلسفی زیادی داریم که دارای استقلال فکری می باشند.

تنها با مکتب کلامی اهل بیت(ع) می‌توان پاسخگوی شبهات دنیای غرب بود

این مرجع تقلید با اشاره به انتقاد بعضی از افراد نسبت به روش کلامی و آموزش به دانش پژوهان، گفتند: این افراد نمی دانند تنها با مکتب کلامی اهل بیت(ع) می توان پاسخ گوی شبهات و مسائل مطرح شده در دنیای غرب بود.

حضرت آیت الله سبحانی در این رابطه به مکتب کلامی شهید مطهری اشاره کرد و افزودند: آثار این شهید مانند عدل الهی، نمونه است و دارای استقلال فکر است.

در این مراسم جمعی از دانش پژوهان موسسه امام صادق(ع) توسط حضرت آیت الله سبحانی معمم شدند.

انتهای پیام