رسانه های آمریکایی دال جهاد و مقاومت در جهان اسلام را با مفاهیمی همچون تروریست، رقابت میان شیعه و اهل سنت، انتقام جویی علیه سنی ها، بی ثباتی خاورمیانه و فرقه گرا بازنمایی می کنند.

به گزارش پردیسان آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان در مطلبی با عنوان تصویر شیعه در رسانه های آمریکا نوشت:

به تازگی کتابی با عنوان «قلب واقعیت، بازنمایی شیعه در رسانه های آمریکا» تالیف محمدصاحب بیانی و سید سعید هاشمی نسب منتشر شده است که بسیار جالب و آموزنده است.

نویسندگان این کتاب با بررسی ده سال اخبار مربوط به شیعه در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی در رسانه های آمریکایی، نشان داده اند غول های رسانه ای آمریکایی، با مساله شیعه به شدت ایدئولوژیک برخورد کرده و هیچ نشانی از بی طرفی و آزادی در رسانه های آمریکایی نسبت به شیعه دیده نمی شود.

۱. این رسانه ها، ولایت فقیه به عنوان دال مرکزی و اصلی گفتمان شیعه را با عناوینی همچون دیکتاتور، جنگ طلب و جنایتکار بازنمایی کرده اند.

۲. رسانه های آمریکایی دال جهاد و مقاومت در جهان اسلام را با مفاهیمی همچون تروریست، رقابت میان شیعه و اهل سنت، انتقام جویی علیه سنی ها، بی ثباتی خاورمیانه و فرقه گرا بازنمایی می کنند.

۳. رسانه های آمریکایی، اربعین و مناسک عاشورا را به عنوان «بهانه ای برای قدرت یابی و قدرت نمایی شیعیان» معرفی کرده که توسط شیعه انقلابی به گروگان گرفته شده است.

۴. این رسانه ها، استقلال و نفی سلطه بیگانگان که یکی از اصول انقلاب اسلامی است را به عنوان «آمریکا ستیزی و یهودی ستیزی» بازنمایی می کنند.

۵. راهبرد وحدت و تقریب اسلامی و ایده امت واحده را با عناوینی همچون «امپراطوری شیعی- ایرانی، هلال شیعی، سلطه ایران و خلافت شیعه» تفسیر و بازنمایی می کنند.

بنابراین استکبار جهانی با دو روش نرم و سخت به دنبال حاشیه رانی اسلام سیاسی، مخصوصا شیعه انقلابی در جهان اسلام است. البته حاشیه رانی نرم با رسانه ها و حاشیه رانی سخت با تحریم و حمله نظامی صورت می گیرد.