وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز مشکلات اقتصادی کشور بسیار زیاد است و ما نیز با علم به این مشکلات وظایف را برعهده گرفته‌ایم و سازمان بورس نیز باید به مرکز اعتبار کشور تبدیل شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، عبدالناصر همتی امروز_ سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور_ در مراسم تکریم و معارفه ریاست جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان جهش تولید نام‌گذاری کردند و این موضوع برای ما خیلی مهم است که در این راستا چه اقداماتی برای افزایش توان تولیدی کشور می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: امروز آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که توفیق ما در این راستا خیلی مطلوب نیست و حتی بعید است به رشد چهار درصدی در پایان سال برسیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: بخش مهمی از تولید به بازارهای مالی باز می‌گردد. کشورهای مهم اقتصادی در دنیا به خاطر قدرت مالی بالا، توان تولید و رشد اقتصادی دارند اما امروز ما درگیر هماهنگی‌های دولتی هستیم که این موضوع به حکمرانی غلط اقتصادی ما باز می‌گردد و با قانون جدید تأمین مالی تولید و زیرساخت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است هماهنگی نهادهای اقتصادی به صورت مطلوبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز ما به صورت جدی با کمبود سرمایه در بازار سرمایه روبرو هستیم و اگر قرار باشد اهتمام به بورس بازگردد باید عملکرد سازمان بورس مطلوب باشد.

همتی خاطرنشان کرد: سازمان بورس سه وظیفه مهم دارد که یکی افشای کدها است دوم اینکه سازمان بورس باید با فعالین بازار جلسات متعدد برگزار کند و وظیفه سوم به برخورد با فساد و شفاف سازی باز می‌گردد. امروز بسیاری از صاحبنظران و فعالین بازار سرمایه از عملیات‌های موجود در این بازار گلایه می‌کنند.

وزیر اقتصاد در رابطه با مشکلات تولید تصریح کرد: نباید زمانی که کمبود برق داریم تولید را متوقف کنیم. امروز دغدغه مدیران این است که آیا قطع برق خانه‌ها بهتر است یا قطع برق صنایع تولیدی و اینگونه است که امروز ۵۰ درصد از حاشیه سود شرکت‌ها کاهش یافته است.

همتی اضافه کرد: امیدوارم رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه خود محکم باشد و اجازه ندهد که تصمیمات تحمیلی بر بازار بورس اثر گذاشته و به اقتصاد لطمه بزند.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات اقتصادی کشور بسیار زیاد است و ما نیز با علم به این مشکلات وظایف را برعهده گرفته‌ایم. سازمان بورس نیز باید به مرکز اعتبار کشور تبدیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: امروز تمام بار مالی تأمین سرمایه بر دوش سیستم بانکی ناتراز است و متأسفانه با افزایش نرخ بهره در شبکه بانکی خروج سرمایه از بازار سرمایه بیشتر شده و حتی به ناترازی بانک‌ها نیز دامن زده است.

همتی در پایان عنوان کرد: در حالی که مهم‌ترین محل برای تأمین مالی مولد بازار سرمایه است اما امروز ۵۰ میلیون سهامدار داریم که متأسفانه فعالین این بازار بسیار کمتر از سهامداران این بازار است.