طی روزهای گذشته سیدرضا نریمانی از مداحان اصفهان گلایه‌هایی را مطرح کرده بود، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفته رأی صادرشده درباره واحدهای تجاری امامزاده که به‌صورت خلاف ساخته شده است، مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده و شهرداری موظف به اجرای آرای این کمیسیون است.هرچند رأی صادره قابل اعتراض است.

به گزارش پردیسان آنلاین، سیدرضانریمانی از مداحان اصفهانی طی روزهای گذشته با انتشار ویدئویی در فضای مجازی ضمن گلایه از برخی دستگاه‌ها، از ادامه ندادن فعالیت هیئت فداییان حسین (ع) در امامزاده شاه میرحمزه خبر داد.

مداح اصفهانی با ذکر این سوال که شاید بسیاری بپرسند، چرا از امامزاده می‌رویم، عنوان کرد: مشکلات زیاد است، به قدری که می‌توان از آن‌ها یک کتاب نوشت، اما تنها یکی‌از علت‌ها و آخرین مشکلی که داشتیم، این است که شهرداری ما را ۲۰ میلیارد جریمه کرده است و توان پرداخت آن را نداریم.

بین شهرداری و مراکز فرهنگی جدایی وجود ندارد

در همین رابطه محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعدادی واحد تجاری به‌صورت خلاف احداث شده است و چند مرحله اخطارهای لازم داده شده تا اینکه در تیر سال جاری و پس از شکایت تعدادی از اهالی محل از طریق سامانه سوت‌زنی و پیگیری بازرسی موضوع جدی‌تر شده و دهم تیر اخطاریه ۱۰ روزه صادر شد

وی افزود: سپس گزارش‌ها آماده و برای تنظیم دفاعیات بیست‌وهشتم تیر سال جاری ابلاغ شد و در نهایت در راستای امانت‌داری و دفاع از حقوق مردم و لزوم پاسخ به درخواست مطرح شده، موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و بر اساس رأی اکثریت اعضا (نمایندگان دادگستری، وزارت کشور و شورای اسلامی شهر) رأی بدوی جریمه صادر شده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: شهرداری در صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ نقشی نداشته و موظف به اجرای احکام آن است؛ با توجه به اینکه این رأی بدوی بوده و طی ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و بررسی مجدد در کمیسیون ماده ۱۰۰ است، بنابراین دوستان می‌توانند از این ظرفیت قانونی جهت اعتراض به رأی ماده صد و طرح مجدد در کمیسیون ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: جدایی بین شهرداری و کانون‌های فرهنگی وجود ندارد و خودمان را در تعظیم شعائر، برگزاری مناسبت‌ها و کمک به مساجد و کانون‌های فرهنگی مسئول و دخیل می‌دانیم.