مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۰ تقاطع این کلان‌شهر به دستگاه یوپی‌اس و ۲۸ تقاطع دیگر به برق اضطراری مجهز است که در مواقع بحرانی، به مدت دو ساعت برق آن‌ها تأمین می‌شود.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به قطعی برق در تقاطع‌ها و چهارراه‌های شهر اصفهان اظهار کرد: از سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم که با تأمین برق اضطراری و استفاده از دستگاه‌های یوپی‌اس، در مواقع بحرانی که برق یک تقاطع یا چهارراه قطع می‌شود، منابع لازم برای پایداری چهارراه را فراهم کنیم، اما به‌دلیل محدودیت‌های مالی نتوانستیم برق مورد نیاز را همیشه تأمین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ تقاطع این کلان‌شهر به دستگاه یوپی‌اس و ۲۸ تقاطع دیگر به برق اضطراری مجهز است که در مواقع بحرانی، به مدت دو ساعت برق آن‌ها تأمین می‌شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ای داریم که طی یک هفته آینده، با توجه به شرایط تولید باتری در کشور، ۱۴ تقاطع دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.

ابطحی خاطرنشان کرد: برق خورشیدی، به‌دلیل حساسیت بالای سیستم‌های کنترل تقاطع‌ها و نیاز به یکنواختی در تأمین برق، اگر دستگاه کنترل اشتباه عمل کند و هم‌زمان از دو جهت چراغ سبز شود، تصادفات و مشکلات جدی ایجاد می‌شود، به همین دلیل به‌صورت آزمایشی یک تقاطع را با برق خورشیدی تجهیز کرده‌ایم تا مشکلات احتمالی را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: از همکاران در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تقاضا دارم که با برنامه‌ریزی بهتر برای مدیریت قطعی برق و اطلاع‌رسانی به‌موقع به پلیس راهور و مرکز کنترل، به ما کمک کنند تا بتوانیم با همکاری این دو نهاد، شرایط بهتری را فراهم کنیم.