رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خیابان‌های دیجیتال یکی از ویژگی‌های شهر هوشمند و لازمه یک شهر ایمن و آرام برای شهروندان است، بنابراین شهرهای کشور نیز باید به این سمت حرکت کند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: خیابان‌ها، شبکه و شریان‌های عبور و مرور است که شهروندان برای رسیدن به مقصد خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیابان‌ها باید پاسخگوی نیازهای شهروندان و خودروها باشد و تمام خدمات در آن جانمایی شود، افزود: مراکز تفریحی، درمانی و دیگر مراکز واقع در خیابان، در واقع کاربری‌های مورد نیاز یک شهر است که خیابان آن مراکز باید ویژگی‌هایی از جمله پارکینگ را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: خیابان‌ها از نظر شهرسازی باید عرض، روشنایی، فضای سبز مناسب و استاندارد داشته باشد و پاسخگوی نیازهای شهروندان از جمله فیبر نوری، چراغ‌های هوشمند، پارکینگ، مسیر عبور دوچرخه، مسیر عابران، تابلوهای راهنمایی رانندگی و خط‌کشی‌های مناسب باشد.

نورصالحی با بیان اینکه خیابان‌های دیجیتال یک رویکرد خوبی است، گفت: خیابان‌های دیجیتال یکی از ویژگی‌های شهر هوشمند است و تمام موارد از جمله تفکیک مسیر عابران از دوچرخه‌سواران باید در طراحی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین این موارد ویژگی‌های مناسبی برای یک شهر ایمن و آرام برای شهروندان است و شهرهای کشور نیز باید به این سمت حرکت کند.