پرورش جوجه گوشتی و تولید گوشت مرغ یکی از ارکان اصلی تامین مواد غذایی برای جامعه است، حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری و نرخ بالای اشتغال از یکسو و اقبال عمومی به مصرف گوشت مرغ از سوی دیگر، گوشت مرغ را در کشور به محصولی پر مصرف تبدیل کرده است و ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی باید ۳۰ درید آن صادر شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، صنعت پرورش مرغ گوشتی به دلایلی اعم از پایین‌تر بودن هزینه‌های تولید، بالا بودن بازده غذایی و کوتاه بودن دوره پرورش، برتری قابل توجهی نسبت به صنایع تولید گوشت قرمز دارد. علاوه بر این برتری غذایی گوشت سفید بر گوشت قرمز در ابعاد مختلف باعث شده تا این صنعت جایگاه ممتازی در صنایع غذایی کشورهای جهان داشته باشد.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران به خبرنگار پردیسان آنلاین در این باره می‌گوید: کمبودی در بازار نداریم، اما مرغ داران قیمت مرغ را افزایش داده‌اند و به صورت مدیریت شده اعلام بار می‌کنند، این امر باعث افزایش قیمت در بازار شده است.

وی درباره افزایش قیمت‌ها اظهار می‌کند: قیمت مرغ زنده از ۵۷ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان رسیده است و این ۵ هزار تومان افزایش در یک هفته باعث افزایش ۸ هزار تومانی مرغ گرم شده بر این اساس قیمت آن از ۸۵ هزار تومان به ۹۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ برای مصرف کننده خوشایند نیست، تصریح می‌کند: در کشور صادرات مرغ هم داریم و به صورت محدود در حال انجام است، بر مبنای آماری که جهاد کشاورزی داده است ما ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داریم که این ۱۴۰ میلیون را در کشور مصرف نمی‌کنیم و حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد آن باید صادر شود.

یوسف خانی می‌گوید: اگر مرغ داران اعلام بار کم‌تری داشته باشند، ممکن است باز افزایش قیمت را شاهد باشیم، اما اگر مثل ۶ یا ۷ ماه گذشته مشکلی پیش نیاید افزایش قیمت را هم نداریم.

وی تاکید می‌کند: اگر مرغ داران تولید خود را به صورت شفاف اعلام بکنند هیچ گونه افزایش قیمت و کمبودی را در بازار نداریم.

به گزارش پردیسان آنلاین، با توجه به بالا بودن ارزش غذایی مرغ گرم و افزایش قیمت آن حال این پرسش مطرح است که آیا قرار است دوباره کمبود مرغ و افزایش قیمت داشته باشیم؟