مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان را می‌توان آغاز کننده مدیریت پسماند در کشور دانست و این مهم به مدد مدیران خلاق و دوراندیش شهر اصفهان و در ادامه همکاری مستمر بخش خصوصی باتجربه و توانمند در حوزه مدیریت پسماند محقق شده است.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: به لطف خداوند طی سال‌های اخیر با کمک سایر نهادهای ذی‌ربط، روند خروج واحدهای آلاینده از اصفهان آغاز شده و شهرداری اصفهان نیز با توجه به رسالت خود در زمینه صیانت از محیط زیست همکاری مستمری را با سازمان محیط زیست استان برقرار کرده است.

وی با اشاره به احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با مشارکت بخش خصوصی افزود: با احداث این پروژه، انبوه آوارها و پسماندهای ساختمانی را از طریق دو خط ۹۰۰ تنی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز، به مصالح ساختمانی همچون شن و ماسه و مواد اولیه برای تولید فراورده‌های بتی و ساختمانی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به سایر برنامه‌های در حوزه پسماند تاکید کرد: احداث مرکز جامع جمع‌آوری پسماند خشک، احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی، بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری اصفهان، احداث دو پروژه کارخانه ریجکت‌سوز و هاضم بی‌هوازی از دیگر اقدامات ارزنده در حوزه مدیریت پسماند بوده که این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

حیدری گفت: پروژه تصفیه شیرابه پسماندهای‌تر اقدام بسیار مؤثری دیگر در زمینه مدیریت شیرابه است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و با مشارکت شهرداری احداث شده است.

وی با دعوت از فعالان صنعتی و اقتصادی حوزه پسماند و بازیافت به منظور مشارکت در احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه ادامه داد: شرکت‌های توانمند این بخش و مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه بازیافت و اقتصاد چرخشی ایده‌های خود را به‌منظور عملیاتی شدن به شهرداری اصفهان ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان را می‌توان آغاز کننده مدیریت پسماند در کشور دانست و این مهم به مدد مدیران خلاق و دوراندیش شهر اصفهان و در ادامه همکاری مستمر بخش خصوصی باتجربه و توانمند در حوزه مدیریت پسماند محقق شده است.