مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نصب دو مکان‌یاب با دو ماهواره مجزا برای رصد اتوبوس‌های شهری به منظور رؤیت موقعیت اتوبوس در طول مدت خدمت خبر داد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نصب دو مکان‌یاب با دو ماهواره مجزا برای رصد اتوبوس‌های شهری به منظور رؤیت موقعیت اتوبوس در طول مدت خدمت خبر داد.

علی نیک در گفت و گو با پردیسان آنلاین اظهار کرد: از جمله مأموریت‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، نظم‌بخشی و بهره‌وری حمل‌ونقل عمومی است، چراکه تعدد خودروهای حمل‌ونقل عمومی در شهر برای مردم جذابیتی ندارد و اگر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو بدون نظم و با فاصله زمانی بی برنامه عبور و مرور کند برای مردم ناراحت کننده است.

وی افزود: اگر به مردم گفته شود چه ساعتی اتوبوس در حال حرکت است، سر ساعت به ایستگاه‌ها برسد، شهروندان زمان خودشان را براساس زمان حرکت اتوبوس‌ها تنظیم می‌کنند و رضایتمندی استفاده‌کنندگان ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امروز در اتوبوسرانی قم این نظم ایجاد شده و روی هر اتوبوس دو مکان‌یاب با دو ماهواره متفاوت برای رصد اتوبوس‌ها در طول مسیر در حال انجام است، به هیچ عنوان موقعیت اتوبوس در طول مدت خدمت از دست نمی‌رود و اگر یکی از این دو مکان‌یاب مشکلی داشته باشد، دیگری فعال می‌شود.

نیک اضافه کرد: در بسیاری از مناطق و دارای آپارتمان‌های بلند مثل منطقه هشت قم ممکن است اختلالی در عملکرد مکان‌یاب ایجاد شود که به همین منظور مکان‌یاب دوم پیش‌بینی شده است و همه موقعیت‌ها به صورت غیر برخط در سامانه ثبت می‌شود.

وی در خصوص خدمات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال گفت: همه شهرهای کشور در زمان اربعین موظف به کمک به شهرهای مرزی هستند، قم نیز با دستور ستاد اربعین کشور تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون به مرز مهران ارسال کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تاکید کرد: شهرداری قم نیز به عنوان معین شهر مهران قبول وظیفه کرد و ناوگان قم از روز بیست‌ودوم مرداد به مرز اعزام شد و تا هر زمان که ستاد اربعین دستور دهد، مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود.