شهردار شهر دهدشت از ساماندهی ۱۰هزار مترمربع از پیاده‌روها و معابر اصلی شهر خبر داد.

خسرو دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در کهگیلویه و بویراحمد، ساماندهی پیاده‌روها، ورودی‌های شهر دهدشت، بهسازی و زیباسازی پارک‌ها و مناسب‌سازی ترمینال مسافربری شهر را از مهم‌ترین اقدامات شهرداری دهدشت برشمرد و اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری دهدشت ادامه دیوارچینی سیل‌بند شهر است.

وی افزود: هدف از اجرای پروژه سیل‌بند در شهر دهدشت هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب شهری جهت جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی و ایجاد بستر مناسب جهت ساخت‌وساز زمین‌های طرح پرستاران است.

شهردار دهدشت اجرای عملیات خاکبرداری، شن‌ریزی و بلوکاژ بلوار «سمغان» را از دیگر فعالیت‌های مهم شهرداری دهدشت برشمرد و گفت: این بلوار به طول ۱۲۰۰ متر در حال خاکبرداری، شن‌ریزی و بلوکاژ جهت اجرای سنگ‌فرش است.

وی تصریح کرد: بعد از موزائیک فرش، عملیات لوله‌کشی و پیش‌بینی کاشت درخت در سطح این بلوار در دستور کار قرار دارد.

دیدار با بیان اینکه دیوارکشی ترمینال شهر دهدشت در راستای رفاه مسافران و ناوگان حمل‌ونقل عمومی اجرا شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با گذشت سال‌ها از بهره‌برداری، این پایانه مسافربری فاقد حصارکشی بوده است و مشکلات عدیده‌ای در پی داشت.

وی از اجرای پارک محله کوی کارکنان دولت و تحویل آن پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این پارک به متراژ شش هزار مترمربع در حال خاکبرداری، سنگ‌چینی، جدول‌گذاری، موزائیک فرش است.

شهردار دهدشت گفت: پس از عملیات اجرایی خاکبرداری و سنگ‌چینی، جدول‌گذاری، موزائیک فرش، عملیات خاک‌ریزی، چمن‌کاری، درختکاری، روشنایی، نصب نیمکت و سطل زباله در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پارک نه تنها به سرانه فضای سبز شهری اضافه می‌شود بلکه رفاه حال اهالی کوی کارکنان دولت را در پی دارد.

دیدار با بیان اینکه ساماندهی پیاده‌روها از دیگر پروژه‌های در حال اجرای شهرداری دهدشت است، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ هزار مترمربع از پیاده‌روها و معابر اصلی شهر دهدشت در ساماندهی و بهسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی پیاده‌روها و معابر اصلی اجرای دکوراتیو یا استامپی پیاده‌روها و معابر اصلی برای نخستین‌بار در شهر دهدشت اجرا می‌شود.

دیدار خاطرنشان کرد: در این مرحله میدان مرکزی شهر و خیابان سپاه، و کمربندی اول و دوم در دستور کار قرار دارد و این ساماندهی شامل اجرای بتن دکوراتیو یا استامپلی رنگی، درختکاری و مبلمان نیز می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی این طرح در محدوده پارک مرکزی به اتمام رسیده و طرح در محدوده چهارراه بیمارستان به‌طرف بیمارستان امام خمینی (ره) تا آخر خیابان اورژانس قدیم و لاین روبه‌روی بیمارستان امام خمینی و کلینیک امام سجاد (ع) در حال انجام است.

شهردار دهدشت گفت: در چند ماه اخیر بیش از سه هزار متر مربع در پارک مرکزی، بتن دکوراتیو و یا استامپلی رنگی اجرا و به اتمام رسیده‌است.

وی با اشاره به دغدغه مردم برای رفع نقاط حادثه‌خیز در ورودی‌های شهر تصریح کرد: سامان‌دهی ورودی دهدشت از طولیان آغاز شده‌است.

دیدار با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و کرسی‌چینی بلوار ورودی دهدشت از سمت طولیان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات، کرسی‌چینی، بلوارکشی و جدول‌گذاری وسط جاده در حال انجام است.