شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه، مصادف با سالروز ورود آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به میهن اسلامی را به جامعه ایثارگری ایرانی اسلامی تبریک گفت.

شهردار قم سالروز ورود آزدگان به میهن اسلامی را گرامی داشت

شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه، مصادف با سالروز ورود آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به میهن اسلامی را به جامعه ایثارگری ایرانی اسلامی تبریک گفت.

در پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد آمده است:

۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹، زمانی که دیگر ناقوس جنگ تحمیلی تمام شد و دفاع مقدس مردم شریف ایران به ثمر نشسته بود، هنوز قلب ملت منتظر بازگشت عزیزانش بود. رزمندگانی که مبارزه را از پشت خاکریزها به دل دژخیم بعثی‌ و در اردوگاه‌های دشمن با تمام کینه‌توزی‌ها و بی‌عدالتی‌ها زنده نگاه داشتند و نگذاشتند نام ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر کبیرش ذره‌ای مورد خدشه قرار گیرد. در چنین روزی خاک ایران، فرزندان آزاده‌اش را مادرانه به آغوش کشید و نام‌شان را تا همیشه جاودانه کرد.
همزمانی این ایام با ایام حزن و اندوه و اسارت خاندان عصمت و طهارت به دست دستگاه حکومت ملعون بنی امیه، نشان از تکرار تاریخ و پیروزی همیشگی حق بر باطل دارد.
قطعا اسارت سخت است، قطعا شکنجه در عین گرسنگی، تشنگی و با تنی خسته دردناک است، قطعا دیدن شهادت رفیقان زخمی در هر صبح  و شام و زیر یوغ دژخیمان جان را به لب می‌رساند اما پس از همه این روزهای سخت، سرفرازی ایران و زنده ماندن نام اسلام محمدی همراه آزادگان به سوغات از اسارت بازگشته بود.
آنچه امروز در دست مسئولان کشور در همه رد‌ه ها و مناصب به امانت مانده است، همه یادگار شهدا، جانبازان و آزادگانی است که لحظه به لحظه جنگ را با سلول‌های جان در زندان دشمن خون‌خوار لمس کردند. با تمام وجودشان فهمیدند که اگر ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانه بیافتد باز تاریخ و شهریور ۱۳۲۰ و پیش از آن ممکن است تکرار شود. فهمیدند که اسلام از آن‌ها مبارزانی ساخته است تا برای مقدسات، باورها، مادر، میهن و مردم جان دهند. از این جهت کرسی‌های خدمت که امروز چون نعمتی گهربار به مسئولان کشور سپرده شده امانتی است که اگر با کم‌فروشی و بی‌توجهی به آن‌ها خیانت شود گویا به خون شهدا و لحظه‌های سخت جانبازان و آزادگان خیانت شده است. باشد تا این امانت سنگین با عنایت حضرت ولی عصرارواحنا له الفدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی و فداکاری و تدبیر تمامی دلسوزان کشور و آن‌ها که مسئولیتی بر دوش دارند به سرمنزل مقصود برسد.
اینجانب سالروز ورود غرورآفرین آزادگان و فرزندان دلاور کشور به میهن عزیز اسلامی را از سوی مدیریت شهری قم به همه هموطنان و همشهریان به خصوص رهبرمعظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز و تمامی ایثارگران تبریک عرض می کنم و برای همه مردم شریف ایران آرزوی سلامت و موفقیت روز افزون دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم
 

 


https://qom.ir/mKPDF