رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع اصلی این جلسه که حدود شش ساعت به‌طول انجامید، اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۳ بود؛ به‌طور معمول شهرداری در دو مقطع تیر و آبان اصلاح بودجه را ارائه می‌کند و چنانچه باز هم نیاز باشد، پایان سال سومین اصلاح بودجه را مطرح می‌کند، اما به‌طور معمول دو اصلاح بودجه کفایت می‌کند.

وی افزود: اولین اصلاح بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان پس از ارسال در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بررسی شده بود و باید در کمیسیون تلفیق بررسی نهایی انجام می‌شد تا هفته آینده در صحن علنی شورا رأی‌گیری لازم برای آن انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: عمده شاخص‌ها این بود که در بودجه جاری چیزی اضافه نشده بود و دو مورد جزئی تکلیفی‌هایی بود که باید انجام می‌شد و بیشتر در حوزه پروژه‌های عمرانی ارقامی که به دلیل اصلاح برآوردها و رشد قیمت‌ها نیاز به افزایش سطح اعتبار داشت، در قالب اصلاح اول بودجه آمده بود و به جمع‌بندی رسید.

نورصالحی تاکید کرد: بیشترین افزایش در فرایند اصلاح بودجه مربوط به آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر بود که حدود ۵۰ درصد آنچه در بودجه قرار داشت، اضافه شده بود و رقم آن از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که ناشی از افزایش حجم کار و اضافه شدن قیمت‌ها بود.

وی اضافه کرد: مورد دیگری که در اصلاح بودجه افزایش پیدا کرد و جنبه‌های مثبت دارد، خرید ماشین‌آلات ساختمانی برای انجام پروژه‌های عمرانی و ماشین آلات خدمات شهری برای بهبود امور مربوطه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت ماشین‌آلات حوزه خدمات موتوری خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن حجم کار نیاز است که جوان‌سازی و بهینه‌کردن ناوگان و ماشین‌آلات سازمان خدمات موتوری در دستور کار قرار گیرد.