کارشناسان فوتبال معتقدند، اکثر تیم‌ها برای شروع لیگ بیست‌وچهارم در نقل‌وانتقالات عملکرد خوبی داشته‌اند، اما در هفته‌های ابتدایی تیم‌هایی که تغییر کمتری داشته‌اند، منسجم‌تر هستند و نتایج بهتری خواهند گرفت.

به گزارش پردیسان آنلاین، قطار لیگ برتر فوتبال ایران سال جاری به ایستگاه بیست‌وچهارم رسیده است تا ۱۶ تیم حاضر هر هفته در قالب هشت دیدار با یک دیگر به رقابت بپردازند. لیگ سال جاری با حضور مدعیان همیشگی و دو تیم خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان پیگیری خواهد شد. سوت نخستین دیدار این لیگ در تقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن توسط بیژن حیدری نواخته می‌شود. در این هفته استقلال میهمان شمس‌آذر خواهد بود و سپاهان با تیم تازه لیگ برتری شده چادرملو بازی می‌کند. شروع لیگ‌برتر فوتبال با پیروزی ضمن خط‌ونشان کشیدن برای رقبا می‌تواند برای هر تیمی مشخص‌کننده ادامه راه در لیگ باشد و تأثیر زیادی در مشخص شدن صدرنشینان و قعرنشینان جدول دارد.

پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی هستند

محمود کلهر، کارشناس فوتبال درباره آغاز بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: نقل‌وانتقال پیش فصل برای پرسپولیس با حواشی زیادی همراه بود و بازیکنان کلیدی خود را از دست داد. علیرضا بیرانوند می‌توانست برای پرسپولیس تأثیرگذار باشد، اما جدایی دو بازیکن دیگر با بازیکنان بهتری جبران شد. با آمدن علی علیپور شرایط به سود سرخ‌پوشان شده است. لیموچی از آلومینیوم اراک به پرسپولیس پیوسته و تأثیرگذار خواهد بود. وحید امیری در شرایط آرمانی قرار دارد و می‌تواند به پرسپولیس در همه پست‌ها کمک کند و جای خالی بازیکنان جدا شده را پر کند.

آغاز لیگ آوارگان با مدعیان تقویت‌شده

وی می‌افزاید: تراکتور با سرمایه‌گذاری خوب بازیکنان مطرح، دیگر تیم‌ها را جذب کرده است. همیشه حضور تمام بازیکنان سرشناس در یک تیم نتیجه عکس داشته و تیم نتیجه نگرفته است. تیم‌هایی همچون تراکتور، استقلال و گل‌گهر خوب بسته‌شده‌اند. سپاهان نیز از بازیکنان جوان و آینده‌دار استفاده کرده تا با جوان‌گرایی بتواند تیم را در کورس قهرمانی نگه دارد. تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی هستند و تیم‌هایی همچون تراکتور و گل‌گهر می‌توانند تعقیب‌کننده این سه تیم باشند.

تیم چادرملو اردکان همچون یک هندوانه در بسته است

کلهر تصریح می‌کند: همه زیبایی فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودنش است، در پایین جدول تیم‌های خوبی حضور دارند. تیم چادرملو اردکان همچون یک هندوانه در بسته است و اگر در آغاز لیگ بتواند خوب ظاهر شود، می‌تواند همچون تیم قزوین که سال گذشته نتایج خوبی کسب کرد، نتایج مطلوبی به دست آورد و از انتهای جدول جدا شود. تیم‌هایی که گزینه سقوط هستند تا حدودی از پیش مشخص‌اند، اما نمی‌توان قطعی گفت. سقوط تیم‌های مطرحی همچون پیکان، نفت آبادان که یکی از تیم‌های باسابقه لیگ بودند، غیرقابل پیش‌بینی بود. تیم‌های انتهای جدول که روی آن‌ها حساب ویژه‌ای نمی‌شود در هفته‌های نخست لیگ مشخص می‌شوند، به‌طور معمول به سابقه تیم‌ها زیاد نمی‌شود اعتماد کرد. ملوان در لیگ سال جاری با حضور حقیقی می‌تواند نتایج قابل قبولی کسب کند.

هفته‌های نخست لیگ محک خوبی برای عیار تیم‌هاست

این کارشناس می‌گوید: هفته‌های نخست لیگ محک خوبی برای عیار تیم‌های ضعیف است و تیم‌هایی که می‌خواهند گزینه سقوط نباشند، باید به پنج هفته نخست توجه ویژه‌ای کنند. به‌یقین تیم‌هایی که ضعیف‌تر بسته شده‌اند در مقابل تیم‌هایی که با بودجه بالایی وارد لیگ شده‌اند نمی‌توانند مقاومت کنند، مگر شگفتی‌ساز شوند. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان نظر درستی برای همه تیم‌ها داد. در مجموع تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن که سالیان سال است در لیگ حضور دارد در کنار تیم‌هایی همچون ملوان، آلومینیوم اراک و نساجی همیشه در میانه جدول قرار دارند و نتایجی که در پنج هفته نخست کسب می‌کنند می‌تواند روی جایگاهشان تأثیر ویژه‌ای داشته باشد.

آغاز لیگ آوارگان با مدعیان تقویت‌شده

شرایط و کیفیت بد چمن روی کیفیت فنی تیم‌ها تأثیرگذار است

سعید جهانگیری، کارشناس و مربی فوتبال درباره شروع لیگ بیست‌وچهارم به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: لیگ سال جاری در هفته‌های نخست از کیفیت مورد انتظار برخوردار نیست، زیرا شرایط اکثر زمین‌ها مناسب نبوده است و باید منتظر تأثیر کیفیت چمن روی کیفیت فنی تیم‌ها باشیم. تیم‌ها برای شروع لیگ سال جاری نسبت به لیگ گذشته مربیان خود را زودتر مشخص کردند و نقل‌وانتقالات بهتری داشتند. چهار تیم صدرنشین فصل گذشته از جمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به‌نسبت یارگیری خوبی داشتند. تیم‌هایی که کم‌ترین تغییر را داشته‌اند می‌توانند بازی‌های منسجم‌تری از خود نشان دهند.

استقلال با جذب بهترین‌های لیگ قبل در نقل‌وانتقالات عملکرد مطلوبی داشت

وی می‌افزاید: استقلال توانسته در نقل‌وانتقالات عملکرد مطلوبی با جذب بهترین‌های لیگ گذشته داشته باشد. رامین رضائیان بهترین بازیکن فصل گذشته است که استقلال او را در کنار مهرهای خارجی جذب کرده است. کفه ترازو در جذب مهره‌های کلیدی و نقل‌وانتقالات به سمت استقلال سنگینی می‌کند، تراکتور همچون هندوانه در بسته است و باید دید اسکوچیچ ضمن جذب مهره‌های خوب چه تفکراتی روی تیم پیاده کرده است. سپاهان جذب داخلی خوبی داشته و به‌طور تقریبی نقاط ضعف خود را ترمیم کرده است، اما نیاز به دو بازیکن کلیدی و تأثیرگذار خارجی دارد. سپاهان اگر بتوانند بازیکنان تمام‌کننده را به تیم اضافه کند، به‌طور حتمی فصل پیش‌رو در دست این تیم است.

آغاز لیگ آوارگان با مدعیان تقویت‌شده

در شروع لیگ تیم‌هایی که تغییر کمتری داشته‌اند، منسجم‌تر هستند

جهانگیری می‌گوید: همه تیم‌ها بسته به بضاعت خود جذب بازیکن داشته‌اند. ذوب‌آهن بازیکنان متوسط و لیگ یکی گرفته است. ملوان سال جاری بازیکنان سرباز خود را تقویت کرده است؛ رضا میرزایی، امیدنورافکن، میلاد سرلک و عمری بازیکنان تأثیرگذاری هستند، ملوان اگر همه سربازان را حفظ کند جزو مدعیان و تیم‌های بالای جدول به حساب می‌آید. تیم‌های پایین جدول نیز تغییراتی داشته‌اند. استقلال خوزستان بازیکن خارجی گرفته است.

جهانگیری تأکید می‌کند: تیم تازه لیگ برتری چادرملو ضمن تقویت چند پست، شاکله اصلی خود را حفظ کرده‌است. درست است که چادرملو از لیگ دسته یک آمده، اما تغییر کمی داشته است و می‌تواند در هفته‌های نخست خوب ظاهر شود. در شروع لیگ تیم‌هایی که تغییر کمتری داشته‌اند منسجم‌تر هستند و بهتر نتیجه می‌گیرند. شانس استقلال را برای کسب امتیازات هفته‌های نخست لیگ و صدرنشین شدنش را بیشتر سایر رقبا می‌بینم، زیرا تیم زودتر بسته شده است. در لیگ داخلی شرایط سپاهان خوب است و پرسپولیس نیز خیلی تغییر ایجاد نکرده و بیشتر تقویت شده است، برای لیگ نمی‌شود پیش‌بینی قطعی داشت.

به گزارش پردیسان آنلاین، امروز سرآغاز لیگی دیگر از فوتبال ایران است؛ شاید برای ما ایرانی‌ها که از فضای المپیک به‌تازگی خارج شده‌ایم، این شروع برایمان با جملاتی همچون «حالا که چی؟ اصلاً لیگ ایران دیدن داره؟» همراه باشد، اما برخی از مردم برای آغاز آن لحظه شماری می‌کنند و دوباره سنگ فلان تیم و فلان بازیکن را به سینه می‌زنند.