بعضی از کشورهای جهان همچون سنگاپور، تایلند، چین و کره جنوبی سختگیرانه‌ترین قوانین را برای گردشگران دارند.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، در بعضی از کشورهای جهان، قوانین بسیار عجیبی برای گردشگران وجود دارد که شبیه شوخی به‌نظر می‌رسد، اما در بعضی دیگر این قوانین بسیار واقعی است و به‌شدت برای بازدیدکنندگان اعمال می‌شود. ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که به اسقف اعظم میلان نسبت داده می‌شود: «هنگامی که در رم هستید، همچون رومی‌ها عمل کنید.» این جمله بدان معنی است که مردم باید همیشه به آداب‌ورسوم، سنت‌ها و قوانین مکان‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند، احترام بگذارند تا در مدت اقامت خود در دیگر کشورهای جهان، دچار نقض قانون نشوند و قوانین خطرناک و حتی گاهی مرگبار برای آن‌ها اعمال نشود. در ادامه به معرفی کشورهایی که سختگیرانه‌ترین قوانین را برای گردشگران دارند، می‌پردازیم:

سنگاپور

در این کشور دعواهای عمومی، هر چند جزئی نیز قابل تحمل نیست و متخلفان پنج هزار دلار جریمه می‌شوند و ممکن است یک سال زندانی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود، بنابراین مسافران این سرزمین، چه در حال قدم‌زدن و یا گفت‌وگو با مردم محلی در پارک باشند، بهتر است از برهم‌زدن آرامش دیگران و یا درگیر شدن در هرگونه نزاع خودداری کنند. در این کشور آسیایی، قوانین با دقت ویژه‌ای اجرا می‌شود و مبلغ جریمه‌ها بسیار زیاد است، بنابراین گردشگران باید پیش از سفر به سنگاپور، قوانین موارد ممنوعه را به دقت مطالعه کنند تا در زمان سفر به آن دچار مشکل نشوند.

این کشورها سختگیرانه‌ترین قوانین گردشگری را دارند

تایلند

دزدی از مغازه حتی برای اقلام ارزان قیمت نیز در تایلند به شدت مجازات می‌شود و ارتکاب این جرم ممکن است جریمه نقدی، حبس و حتی خارج‌شدن از این کشور باشد. در تایلند، کارهای ممنوعه زیادی وجود دارد که گردشگران باید به آن‌ها پایبند باشد. بعضی از آن‌ها شامل پرهیز از دست‌زدن به سر دیگران، ریختن زباله و پوشیدن لباس‌های نامناسب در بازدید از معابد است. در این کشور، سر به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین اعضای بدن شناخته می‌شود و دست‌زدن به سر دیگران، نوعی بی‌احترامی به آن‌ها است؛ در واقع، لمس‌کردن سر در تایلند، فقط توسط نزدیکان امکان‌پذیر است، همچنین پوشش نامناسب در بازدید از معابد، نوعی بی‌حرمتی بزرگ و رفتار بی‌ادبانه تلقی می‌شود. اگرچه دزدی در همه کشورهای دنیا ممنوع است، اما در تایلند، مجازات برای ارتکاب دزدی، شدیدتر از کشورهای دیگر است. طبق ماده ۳۳۴ تحت عنوان جرم دزدی، هر کس مرتکب سرقت شود، حداکثر سه سال حبس و ۱۶۳ دلار جریمه خواهد شد. اگر این عمل در طول شب و در مکان‌هایی رخ دهد که افراد دچار مصیبت‌هایی همچون آتش‌سوزی، انفجار، سیل شده‌اند یا در مکان‌های عبادت عمومی، فرودگاه، راه‌آهن و پارکینگ عمومی انجام شود، سارق می‌تواند تا پنج سال حبس شود.

این کشورها سختگیرانه‌ترین قوانین گردشگری را دارند

چین

چین، جاذبه‌های طبیعی زیادی، از کوه‌های رنگین کمان ماورایی شکل گرفته تا عمیق‌ترین گودال جهان را در خود جای می‌دهد. اگرچه ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا گردشگران بتوانند از تمام مکان‌های شگفت‌انگیز این کشور بازدید کنند، اما آن‌ها نباید از مدت اقامت درج‌شده در ویزای خود تجاوز کنند. انجام این کار ممکن است منجر به جریمه، بازداشت، اخراج و یا ممنوعیت سفر افراد شود. طبق راهنمای سفر به چین، مهلتی برای اقامت غیرقانونی افراد خارجی در این کشور وجود ندارد. اگر فرد از مدت اقامت ویزای خود تجاوز کند، به او اخطار داده می‌شود و باید جریمه روزانه حدود ۵۰۰ یوان، معادل ۶۹ دلار پرداخت کند. حال اگر مدت طولانی‌تری از اقامت ویزای فرد بگذرد، به مدت ۵ تا ۱۵ روز پیش از بازگشت به کشور خود در لیست سیاه گردشگران کشور چین قرار می‌گیرد.

این کشورها سختگیرانه‌ترین قوانین گردشگری را دارند

کره شمالی

کره شمالی در فهرست مقاصد گردشگری محبوب جهان قرار ندارد، اما برخی افراد ممکن است این کشور را برای ماجراجویی و گردش انتخاب کنند. موضوع قابل‌توجه این است که گردشگران باید پیش از سفر به این سرزمین، برای خود یک راهنما رزرو کنند، زیرا این کار یک الزام قانونی است. در واقع آن‌ها اجازه ندارند بدون راهنمای تعیین‌شده خود به جایی بروند. در این کشور افراد خارجی بسیار تحت نظر خواهند بود و باید از نقض قانون خودداری کنند. برای مثال گردشگران نباید تحت هیچ شرایطی، آشکارا با دولت و مواضع داخلی و خارجی آن شوخی و یا از آن انتقاد کنند. گردشگران برای انجام این‌گونه جرایم ممکن است سال‌ها بازداشت شوند و یا از آن‌ها خواسته شود کارهای سخت انجام دهند. بنابراین اگر افراد نمی‌توانند با قوانین سخت‌گیرانه این کشور کنار بیایند، بهتر است به آن سفر نکنند، زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند و تجربه سفری ناخوشایند را برای گردشگران فراهم کند.

این کشورها سختگیرانه‌ترین قوانین گردشگری را دارند

امارات

در کشور امارات باید مراقب نمایش محبت و صمیمت بیش‌از حد در ملأ عام باشید. سفر با یکی از عزیزان راهی عالی برای دیدن دنیا و گذراندن زمان با کیفیت است، اما در شهر دبی به مسافران یادآوری می‌شود که مراقب نمایش عمومی محبت باشند. دبی مکانی محافظه کار با دستورالعمل‌های روشن در مورد بوسیدن و در آغوش گرفتن در ملأعام است. نادیده گرفتن این ارزش‌ها می‌تواند منجر به جریمه یا عواقب قانونی شود.

این کشورها سختگیرانه‌ترین قوانین گردشگری را دارند