معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های فرهنگی اجتماع میلیونی اربعین حسینی گفت: مباحث زیست‌محیطی عتبات عالیات نیز از دیگر موضوعاتی است که می‌بایست در اولویت اقدامات قرار گیرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های فرهنگی اجتماع میلیونی اربعین حسینی گفت: مباحث زیست‌محیطی عتبات عالیات نیز از دیگر موضوعاتی است که می‌بایست در اولویت اقدامات قرار گیرد.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم، در یکصد و بیستمین نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای کشور که به میزبانی شهرداری تهران و با حضور شهرداران کلان شهرهای کشور،  دبیر کل مجمع و رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران برگزار شد، گزارشی از اهم اقدامات شهرداری قم در برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری قم در زمینه‌های خدماتی، فرهنگی،  اجتماعی، حمل و نقل، مدیریت پسماند و ایمنی و آتش‌نشانی در ایام اربعین حسینی را ارائه داد.

وی افزود: با توجه به اینکه قالب زائرین، غیرایرانی علی‌الخصوص پاکستانی‌ها و اتباع در ایام اربعین حسینی چه در مسیر رفت و چه هنگام بازگشت از کربلای معلی در شهر مقدس قم و در مسجد مقدس جمکران، امامزاده شاه جمال الدین و موکب سیدالشهدا(ع) اسکان دارند، شهرداری قم در این زمینه همکاری و مساعدت همه جانبه و لازم را دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در راستای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) و سایر مراسم در ایام اربعین حسینی در سطح مناطق هشتگانه به ویژه پیرامون حرم کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) از طریق استقرار و برپایی ستادهای هشتگانه خدمات رسانی و اطلاع‌رسانی با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و کارکنان سعی در مشارکت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم معنوی اربعین حسینی دارند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اجتماع میلیونی پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف _ کربلا و لزوم برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه بر لزوم رعایت اصول مدیریت پسماند و ضوابط زیست محیطی در ایام اربعین با تمرکز در پیرامون مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در طریق نجف _ کربلا تاکید کرد.

اصفهانیان مقدم از اجرای پویش (پاکیزگی به عشق حسین علیه السلام) با محوریت شهرداری قم و موسسه فروغ اندیشه غدیر در مراسم پیاده‌روی اربعین در محور نجف _ کربلا خبر داد و گفت: تولید و استقرار بیش از ۲ هزار  مخازن مخصوص ۱۵۰ لیتری به انضمام ۲۰ تن کیسه زباله ویژه در جهت جمع‌آوری و انتقال ظروف یک بار مصرف و ضایعات تولیدی در اطراف مواکب  ایستگاه‌های صلواتی در مسیر نجف_ کربلا از جمله اقدامات اجرایی این پویش است.

وی اظهار امیدواری کرد که از طریق اجرای پویش (پاکیزگی به عشق حسین علیه السلام) در ایام اربعین حسینی شاهد ارتقاء کیفیت مقوله نظافت، پاکیزگی و آراستگی ضمن رعایت موضوعات زیست محیطی مدیریت پسماند در مسیر نجف _ کربلا با مشارکت و همراهی متولیان امر و زائرین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشیم.

پایان پیام/ ۱۰۴