پاریس با نزدیک شدن به زمان افتتاحیه بازی‌ها با کارکنان ناراضی فرودگاه‌ها به توافق رسیده است، با این حال یکی از اتحادیه‌ها همچنان خبر از تداوم اعتصاب کارگران تحت پوشش خود داده است؛ از سوی دیگر آغاز بازی‌ها روند فعلی مسافرت در شهر را به‌شدت متحول کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، به‌رغم توافقات اخیر مبنی‌بر جلوگیری از اعتصاب فرودگاهی پاریس در هفدهم جولای، یکی از اتحادیه‌ها همچنان تهدید می‌کند که پیش از بازی‌های المپیک از خدمات‌رسانی خودداری خواهد کرد. به این ترتیب فرودگاه‌های پاریس اورلی و روسی-شارل دوگل ممکن است در روز افتتاحیه با مشکلاتی مواجه شوند.

اعتصاب صادرشده توسط این اتحادیه که نماینده ۱۱.۵ درصد از کارگران فرودگاه‌های پاریس است، از ساعت پنج صبح بیست‌وششم جولای آغاز می‌شود و تا ساعت ۷:۰۰ صبح روز بعد ادامه خواهد داشت.

دردسرهای آغاز المپیک ۲۰۲۴ در پاریس / اعتصاب فرودگاهی پابرجاست

اصرار کارگران فرودگاه پاریس بر اعتصاب

توافق منعقدشده بین اتحادیه‌های کارگری و شهر پاریس، یکی از خواسته‌های اصلی آن‌ها (پاداش ۳۰۰ یورویی برای همه کارکنان) را در بر گرفت، با این حال اتحادیه یادشده مبلغ اعطایی را ناکافی می‌داند و خواهان افزایش پاداش‌ها به هزار یورو در کنار سایر مطالبات پرداختی است. تأثیر این اعتصاب با ایجاد منطقه پرواز ممنوع از ساعت ۱۸:۳۰ تا نیمه‌شب مراسم افتتاحیه المپیک در جمعه ممکن است رخ دهد.

در این مدت خدمات فرودگاه‌ها به حالت تعلیق در می‌آید. خطوط هوایی نیز پیش از این پروازهای خود را در راستای این ممنوعیت لغو کرده‌اند و هرگونه تغییرات به مسافران اطلاع داده شده است.

دردسرهای آغاز المپیک ۲۰۲۴ در پاریس / اعتصاب فرودگاهی پابرجاست

حضور در پاریس طی المپیک

پاریس در حال آماده شدن برای پذیرایی از بیش از ۱۵ میلیون بازدیدکننده در طول بازی‌های المپیک بین بیست‌ونهم جولای تا یازدهم آگوست است. برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر در طول بازی‌ها فراتر از فرودگاه، هزینه‌های دیگری نیز برای مسافران خواهد داشت.

از آنجا که بسیاری از رویدادهای المپیک در رودخانه سن برگزار می‌شوند، خیابان‌ها و پل‌های مختلف در نزدیکی بناهای یادبود نمادین همچون نوتردام، همچنین تعدادی از خطوط مترو و تراموا بسته خواهند شد.

برنامه‌های ناوبری جایگزین برای این جابه‌جایی‌ها معرفی و اپلیکیشن‌هایی برای نظارت بر خیابان‌های مسدود، ایستگاه‌های تعطیل و تراکم ترافیک در شهر طراحی شده است، بنابراین مسافران پاریس لازم است در برنامه‌ریزی برای سفر خود، زمان اضافی را برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی یا پیاده‌روی در نظر بگیرند.

دردسرهای آغاز المپیک ۲۰۲۴ در پاریس / اعتصاب فرودگاهی پابرجاست