مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از ممنوعیت هرگونه انعقاد قرارداد بین مدارس و پیمانکاران برای سرویس مدارس خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از ممنوعیت هرگونه انعقاد قرارداد بین مدارس و پیمانکاران برای سرویس مدارس خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین، قاسم طالبی اظهار داشت: برابر موارد قانونی، هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل‌ونقل، خارج از موارد تعیین‌شده در آئین‌نامه ممنوع است و انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران و شرکت‌های حمل‌ونقل ممنوع شده است.

به گفته وی، برابر با ماده ۲۵ آئین‌نامه ، شهرداری‌ها(سازمان تاکسیرانی) اموری چون صدور گواهی صلاحیت برای متقاضیان حمل‌ونقل دانش‌آموزی، اخذ مصوبه بهای خدمات حمل‌ونقل از شورای شهر، بررسی عملکرد پیمانکاران، برآورد ناوگان موردنیاز، بررسی قراردادها، رسیدگی به گزارش تخلفات رانندگان و پیمانکاران و … را بر عهده دارند .

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم مطرح کرد: ساماندهی سرویس مدارس در قالب سامانه سپند انجام‌شده است، اما هنوز برخی والدین و مدیران مدارس نسبت به استفاده از سرویس‌های غیرمجاز آگاه نیستند.

وی از فعال شدن مجدد سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس از اواخر مردادماه از طریق سامانه سپند خبر داد و ابراز کرد: سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس از اواخر مردادماه برای دانش آموزان جامانده دوباره فعال می‌گردد.

طالبی اواخر مردادماه را مهلت دیگری برای خانواده‌ها جهت ثبت‌نام سرویس مدارس فرزندشان در سامانه سپند به آدرس irtusepand.ir اعلام کرد.

وی راه‌اندازی نرم‌افزار سپند را در راستای اجرای طرح هوشمندسازی سرویس مدارس در شهر قم که با هدف ارتقای کیفیت و ایمنی سرویس مدارس، تسهیل فرایند ثبت‌نام و صدور مجوز برای رانندگان و خودروهای سرویس، نظارت بر عملکرد سرویس مدارس و ارائه خدمات بهتر به اولیای و دانش آموزان دانست .

انتهای پیام/۱۰۳