کارشناس مسائل منطقه گفت: حمله پهپادی یمن نشان می‌دهد جبهه مقاومت قدرت بالایی دارد و سر مسئله فلسطین به‌هیچ‌عنوان مصالحه نخواهد کرد و در شرایطی که حماس تحت فشار جدی قرار گرفته و دچار مشکل شده، این حمله بسیار استراتژیک است و پیشرفت قابل توجهی برای محور مقاومت محسوب می‌شود.

زینب اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره حمله یمن به تل‌آویو اظهار کرد: چیزی که روز جمعه اتفاق افتاد یک حمله پهپادی جدی بود که به ساختمانی در تل‌آویو اصابت کرد و انصارالله یمن طی عملیات سایبری و پهپادی مؤثر توانست بخش‌هایی از تل‌آویو و به‌ویژه بخشی از کنسولگری ایالات متحده آمریکا را مورد اصابت پهپاد خود قرار دهد.

وی افزود: این اتفاق نخستین بار است که توسط انصارالله می‌افتد و نشان می‌دهد یمنی‌ها از اینکه در حمایت از نیروهای مقاومت به‌طور مستقیم حتی آمریکا را تهدید کنند، هیچ ابایی ندارند، ما شاهد بودیم که گفت‌وگویی بین مقامات نظامی ایالات متحده و اسرائیل پس از این حمله اتفاق افتاد و وزیر دفاع ایالات متحده ابراز هم‌دردی کرد و تعهد قاطع خودش را بر حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: به نظر می‌رسد که وحشت ناکارآمدی رصدی و امنیتی در تل‌آویو به شدت موج میزند، رسیدن پهپاد یافا به شهر اشغالی یافا که صهیونیست‌های زیادی آن‌جا حضور دارند و در نقاط مختلف آن رصدهای امنیتی و رینگ‌های پدافندی چند لایه مستقر است پیام مهمی دارد، شاهد بودیم انصارالله توانست طی عملیات موفق سایبری برای نخستین بار ساختمانی نزدیک کنسولگری ایالات متحده را مورد هدف قرار بدهند که در برخی از اخبار حتی گفته شد بخشی از ساختمان کنسولگری هم دچار آسیب شده است.

اصغریان تصریح کرد: این مسئله نگرانی‌های جدی را برای مقامات آمریکایی ایجاد کرد، زیرا آن‌ها متوجه شدند که قدرت پوشالی ایالات متحده آمریکا در حال فروپاشی است و بهتر است بگوییم هژمونی ایالات متحده آمریکا در حال افول است، زمانی کسی جرئت نداشت حتی پرنده کوچک شکاری را به سمت خاک سرزمینی آمریکا ارسال کند، اما در حال حاضر عملیات‌های متعددی علیه ایالات متحده چه در عراق، چه در پایگاه‌های مختلف سوریه و در تل‌آویو رقم خورده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد جبهه مقاومت قدرت بالایی دارد و سر مسئله فلسطین به‌هیچ‌عنوان مصالحه نخواهد کرد و در شرایطی که حماس تحت فشار جدی قرار گرفته و دچار مشکل شده، این حمله بسیار استراتژیک است و پیشرفت قابل توجهی برای محور مقاومت محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: وقایعی که به‌تازگی در غزه اتفاق افتاد نشان داد که حماس وارد یک مخمصه بسیار جدی شده است و رهایی از این مخمصه بسیار دشوار است و رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌عنوان وارد مذاکره مستقیم نمی‌شود، بنابراین می‌توان عملیات یمنی‌ها را در راستای کاهش فشارها بر حماس تحلیل کرد.

اصغریان ادامه داد: در بعد بین‌المللی، این عملیات همان‌طور که از تیتر روزنامه‌های غربی می‌توان متوجه شد، سبب ارتقا جایگاه انصارالله و جبهه مقاومت شده است و یمن به یک گروه مقاومت بلامنازع تبدیل شده است که در جریان حمایت از فلسطین نقش جدی ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: به‌دلیل این حمله یمن به تل‌آویو با روی کار آمدن ترامپ ممکن است شاهد افزایش فشار جدی از نظر اقتصادی، امنیتی و حتی پزشکی بر یمنی‌ها باشیم، ممکن است تحریم‌های شدیدتری علیه یمنی‌ها اعمال شود و حتی دوباره ایالات متحده آمریکا خاک یمن را مورد حمله قرار بدهد و مناطق مسکونی و یا مناطق دارای سکنه غیرنظامی را هم مورد هدف قرار بدهد.

کارشناس مسائل منطقه درباره احتمال وقوع مجدد جنگ یمن و عربستان تصریح کرد: با توجه به پیام‌هایی که یحیی سریع ارسال کرده است، حمله به نزدیکی کنسولگری ایالات متحده نشان دهنده این است که عزم یمن برای مقابله با رژیم صهیونیستی بسیار جدی است و حتی از اربابان رژیم صهیونیستی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا هیچ ترسی ندارند و حتی این توان را دارند که برخلاف بسیاری از کشورهای عربی وارد جدال مستقیم با آمریکا شوند.

اصغریان افزود: با این حال احتمال تشدید درگیری بین عربستان و یمن افزایش پیدا کرده است و ممکن است آمریکا در کنار پاسخ مستقیم به انصارالله یمن، عربستان را تحریک کند تا دوباره وارد جنگ با یمن شود و از طریق عربستان اهداف خود را پیش ببرد که با توجه به روابط حسنه ترامپ و بن سلمان این اتفاق بسیار محتمل است و احتمال آغاز مجدد جنگ زیاد است.

وی درباره حمله رژیم صهیونیستی به یمن گفت: یمن می‌دانست که رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ مشترک خواهند داد، اما برای حمایت از فلسطین شجاعانه وارد نبرد شد، در حال حاضر نیز انصارالله خودش را برای پاسخ مجدد آماده خواهد کرد و با توجه به حمله ۱۲ فروند از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی به یمن، سخنگوی انصارالله اعلام کرد با این حمله عزم، اراده و اصرار ما برای یاری غزه بیشتر شد.