وزیر ورزش امروز شنبه و طی سفری به استان قزوین از چند پروژه ورزشی بازدید کرد و تعدادی از طرح‌های تکمیل شده را به بهره‌برداری رساند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای ورزشی انجام شد و شاهد تحول خوبی در این عرصه بودیم، اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی بیش از ۲۰۰۰ زیرساخت ورزشی احداث شد و به بهره‌برداری رسید که کاری بزرگ به شمار می‌رود.

وزیر ورزش تاکید کرد: امروز در استان قزوین نیز ۱۰ پروژه ورزشی از جمله یک زمین چمن طبیعی، شش زمین چمن مصنوعی، یک زورخانه، یک سالن چند منظوره و یک فیزیوتراپی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که به افزایش سرانه ورزشی استان کمک شایانی می‌کند، همچنین یک استخر ورزشی در شهر شال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمک می‌کنیم به سرعت تکمیل شود.

هاشمی درباره ورود تجهیزات VAR به ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های فوتبال، خاطرنشان کرد: برای خرید تجهیزات VAR و نصب آن در ورزشگاه‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و امیدواریم این فصل لیگ برتر را با سیستم کمک‌داور ویدئویی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: دو دستگاه سیستم VAR را در گذشته خریداری و در ورزشگاه آزادی نصب کردیم و در بازی‌های استقلال و پرسپولیس و چند بازی تیم ملی از آن استفاده کردیم که کارایی آن کمک کرد؛ امیدواریم با تجهیز ورزشگاه‌های بزرگ و مهم کشور به سیستم کمک داور ویدئویی شاهد کاهش اشتباهات داوری و تحقق عدالت در بازی‌ها باشیم.

از احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مدال‌آوران المپیک تا اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید VAR

امیدواریم کاروان ورزشی کشورمان دست پر از آوردگاه المپیک پاریس بازگردند

وزیر ورزش همچنین در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث استخر سرپوشیده شهر شال، اظهار کرد: کاروان ۴۰ نفری کشورمان در این دوره در ۱۴ رشته به کارزار المپیک پاریس اعزام می‌شوند و توسط کمیته ملی المپیک شرایط مطلوبی مهیا شده تا قهرمانان ما هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

هاشمی از رشد ۳۰۰ درصدی پاداش مدال‌آوران المپیک نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: در اولین گام پاداش مدال‌آوران المپیک نسبت به دوره قبل حدود چهار برابر شده است. همچنین استانداران ۱۵ استان کشور که ورزشکار المپیکی دارند به همراه شهرداران متعهد شده‌اند پاداش‌های خوبی برای مدال‌آوران در نظر بگیرند که می‌تواند انگیزه‌بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه باور داریم که المپیک یک‌میدان رقابت بسیار سخت و دشوار است، اضافه کرد: در زمینه حمایت‌ها یک بخش از کار پرداخت پاداش است که دو مصوبه در دستور کار مجلس داریم که منتظر تصویب طرح «سرباز قهرمان» هستیم تا شرایط خوبی برای دوران نظام‌وظیفه مدال‌آوران مهیا شده و آنها را هم صاحب شغل کنیم.

وزیر ورزش از اجرای طرح احداث شهرک مدال برای قهرمانان المپیکی خبر داد و گفت: در این طرح ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مدال‌آوران المپیکی ساخته می‌شود و این طرح در کمیسیون‌های دولت مطرح شده است که با نهایی شدن آن می‌توانیم دغدغه خانه‌دار شدن المپیکی‌ها را برطرف کنیم.

هاشمی ادامه داد: با وجود اینکه هرچند رشته‌های مدال‌آور در المپیک محدود است، اما امیدواریم کاروان ورزشی کشورمان با مدال‌های رنگارنگ و دست پر از آوردگاه المپیک پاریس بازگردند.

از احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مدال‌آوران المپیک تا اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید VAR