در روز عاشورا اهالی روستای ورس از توابع شهرستان البرز استان قزوین با برپایی آئین و سنت موسوم به «دور علمی» به سینه‌زنی به سبک ویژه خود در سوگ و عزای سالار شهیدان و ۷۲ شهید دشت کربلا پرداختند.

به گزارش پردیسان آنلاین از قزوین، در سالروز قیام خونین عاشورا هیئت‌های عزاداری دیار مینودری در کنار سایر دوستداران امام حسین (ع) به خیابان‌ها آمده و در رثای سیدالشهدا (ع) و شهدای دشت نینوا آئین‌های عزاداری را پرشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کرده‌اند.

در این مراسم هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری از نقاط مختلف شهر حرکت کرده و در سبزه‌میدان به هم پیوسته و با عبور از خیابان‌های پیغمبریه و سپه به سمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) حرکت کردند.

با وجود گرمای شدید هوا در واپسین روزهای تیرماه ۱۴۰۳ اما مراسم عزاداری روز عاشورا در قزوین با شکوه و شور بالایی برگزار شد و دسته‌جات عزاداری با تراکم بالایی در خیابان تاریخی سپه و سه‌راه دولت‌خانه حضور پیدا کردند.

اما در این میان در روستای ورس از توابع شهرستان البرز استان قزوین اهالی روستا با برپایی آئین و سنت موسوم به «دور علمی» به سینه‌زنی به سبک ویژه خود در سوگ و عزای سالار شهیدان و ۷۲ شهید دشت کربلا پرداختند.