‌هم‌زمان با فرارسیدن ظهر روز دهم ماه محرم‌الحرام تکیه بزرگ روستای حصار خروان میزبان عزاداران حسینی بود که هنر ناب تعزیه‌خوانان قزوینی را به پیشگاه سرور و سالار شهیدان(ع) عرضه کردند.

به گزارش پردیسان آنلاین از قزوین، همزمان با فرارسیدن ظهر روز دهم ماه محرم‌الحرام تکیه بزرگ روستای حصار خروان میزبان عزاداران حسینی بود که هنر ناب تعزیه‌خوانان قزوینی را به پیشگاه سرور و سالار شهیدان (ع) عرضه کردند. تعزیه‌خوانانی که از سرتاسر نقاط استان و حتی کشور هر ساله در ظهر عاشورا تکیه مشهور روستای حصارخروان پایتخت تعزیه قزوین را بر سر زبان عاشقان قیام حسینی می‌اندازند.

امسال هم تعزیه‌خوانان، شبیه‌گردانان در البسه اولیا و اشقیا، موافق‌خوان و مخالف‌خوان خرق عادت نکردند و عزاداران و گردشگران را به تماشای مظلومیت شهدای دشت نینوا در قالب یک نمایش میدانی در فضایی سرپوشیده دعوت کردند که سال‌هاست به عنوان مهمترین نقطه برپایی تعزیه در استان قزوین و مطرح است و روستای حصارخروان را به یکی از پایتخت‌های مهم هنر تعزیه در کشور بدل کرده است.

تعزیه ظهر عاشورای روستای حصارخروان تا ساعاتی از عصر عاشورا هم ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن هیئات حاضر در محل با نذری‌های مختلف از تماشاچیان و تماشاگران این نمایش آئینی و سنتی پذیرایی می‌کنند تا خاطره خوشی از میزبانی حصارخروان ی‌ها از تعزیه‌گردانی بزرگ‌ترین مردان تاریخ در ذهن تماشاگر ایرانی و خارجی رقم بخورد.